Myrdosorna

Jepp, dosorna från Anticimex som ska få bort myrorna låg i posten då jag kom hem igår. Med dosorna följde ett informationsblad om Myror och Användning av myrdosorna.
 
I bladet står det "Myrorna gör oftast ingen skada och därför bör man tänka efter innan man bestämmer sig för att bekämpa dem. I första hand bör man försöka ta reda på varför myrorna tagit sig in i huset och noga städa bort rester av livsmedel samt våttorka de ytor där myrorna går med rengöringsmedel för att ta bort doftspåren".
 
Hmmm...jag har så svårt att döda djur, och nu blev det inte direkt självklart att sätta ut dosorna. Jag har under flera dagar städat igenom hela köket. Igår våttorkade jag och använde rengöringsmedel. Får se om det hjälper, då slipper jag sätta ut dosorna. Gillar myror, men inte i hela mitt kök. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin