Min stora hemliga talang

Har ni någon talang, eller en sådan där grej som ni kan som är lite udda? Kan ni inte snälla berätta! Jag tycker det är så roligt att höra om sådana udda talanger. Min grej är att jag känner in när ägget är lagom kokt. Jag klockar aldrig ägget utan bara känner när det är klart. Många har skrattat åt mig, men sedan sett att det faktiskt stämde. Jag vet inte om det är tekniken som gör att det alltid blir rätt eller vad det är, men finfina ägg blir det med känna-in-metoden. 
 
Så här gör jag när jag kokar ägg. Jag häller upp kallt vatten i en kastrull, lägger i kylskåpskalla ägg, kokar upp så det kokar ordentligt. Sedan kokar jag tills det 'känns rätt'. Drar kastrullen av värmen, låter stå en rätt bra stund. Dags att hälla av varma vattnet och skölja i kallt vatten. Ätklar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin