Memorera favoritvinerna

Måste tipsa om den perfekta boken för alla som tycker det är svårt att komma ihåg vad det där goda vinet eller bubblet hette som man drack i något härligt sammanhang, Min Vinbok (Glimra förlag) är en sådan bok du kan skriva in allt i: namnet, vad du åt till, med vem, pris, artikelnummer osv. P E R F E K T!  Jag är världsbäst på att tro att jag kommer ihåg i huvudet, men alltid glömmer det och irriterar mig fruktansvärt på det. 
 
Det första jag ska skriva in nu ikväll är det dessertvin vi drack på påsk till chokladtårtan. Som tur är hade jag denna gången skrivit upp det i mitt inlägg under påsken: Recioto Della Valpolicello Classico (nr 2304 på Systemet, 149 kr), rött och härligt sött dessertvin med smak av mörka körsbär, choklad, vanlij, blåbär.  
Så ljuvligt dessertvin som var lite portliknande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin