Lakritsdagen idag - dokumenterad med Sony Xperia Z

Idag är det Lakritsdagen - Hurra! Äter ni extra mycket lakrits idag? Jag firar genom att ta med lite lakritskakor till jobbet. Lakrits, bland det godaste som finns. Fotona är tagna med Sony Xperia Z som jag fick testfota med under några dagar.
Jag blev riktigt imponerad av de färger Sony Xperia Z lyckades förmedla med Superior Auto funktionen. Jag vill oftast att det ska gå fort och smidigt att fota och Superior Auto funktionen ställer in alla värden automatiskt.Det är en 13 megapixelkamera och det finns en massa roliga funktioner om du inte vill använda dig av Superior Auto funktionen. Jag testade panorering och fick med flera saker än någonsin på en enda bild. Den första bilden ovan är tagen med panoreringsfunktionen. 
Det enda jag saknade vara att kunna vända på kameran och hålla den som en kamera och fota genom att trycka på en knapp som man kan med min nuvarande. Det gör bilden mindre känslig för skakningar. Den möjligheten kanske finns, men jag hittade den inte. Bildkvaliteten är dock helt outstanding, och jag hade gärna lånat den ett tag till, eller kanske...forever. Med den här skulle jag inte alltid behöva släpa runt på Systemkameran. Men den var bara till låns tyvärr, men lakritskakorna är mina! Sådeså! Recept på dem är på G.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Du kommer göra arbetskompisarna glada! Jag skall nog äta lite extra lakrits idag, dagen till ära :) Kram

2013-04-12 @ 09:50:46
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin