Junibacken

Jag och Annie var på Junibacken igår, bara hon och jag. Vi älskar båda Junibacken. I år är första året vi inte har ett årskort på Junibacken, vi har haft varsitt årskort här sedan hon var 1 år gammal. De har gjort om restaurangen så den är större och designad som en cirkus nu.
Vi fikade lite emellan all lek. Jag var sjukt sugen på lakrits och den här purfärska lakritsen var grymt god. 
Jag hade med mig dricka till Annie, blåbärsdricka från Kiviks, så Annie fick den istället för att vi köpte faktistkt. Sedan åkte hon rutschkana och busade runt. Vi åkte sagotåget som vi alltid gör, njöt av de små världarna man åker genom och Astrids lugna sagoröst som berättar om Madicken, Emil, Ronja, Karlsson och de andra. Här ett supertips till er som planerar att besöka Junibacken: Gå hit på eftermiddagen så undviker ni att det är totalpackat med folk. Går man hit 14 så har man lagom med tid tills de stänger vid 17 och det är inte köer och överfullt som det är annars. 
Sen tog vi Djurgårdsfärjan tillbaka till Slussen, precis som vi alltid gör. Hela Stockholm fullkomligt badade i sol, äntligen vår! 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ååå dit MÅSTE jag bara ta mina barn.. Jag har aldrig varit där och min dotter är ändå 12 år i år, helt otroligt vad vi verkar ha missat..
Men ja i år får jag ta dom dit, först ett besäk där sen ska vi till Astrid Lindgrens värld i Vimmerby. Så vi får värma upp på Junibacken..
Tack för tipset...

Kram Camilla

Svar: Ja, det är ett toppenställe. Barnen är helt vilda där och man kan inte annat än älska sagotåget. Vi åker det varenda gång vi är där, fast det är precis detsamma. Annie, som nu är 5 år, har gått från att inte känna igen någon eller något under sagotåget till att känna igen Pippi och sen Emil osv. Nu är det bara Ronja och Bröderna Lejonhjärta som hon inte så noga vet vilka det är. Men det finns så mycket annat, och bra föreställningar med mycket sång och dans. Men det kan verkligen vara för mycket folk här. Vi går nästan alltid dit vid 14 då är det perfekt. Vi har inte heller varit på Astrid Lindgrens värld, vill dit!! Kramar!
Linda /Matstugan

2013-04-01 @ 18:45:56
URL: http://millaotrissa.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin