Hur gör man det bästa brödet och den bästa pizzan?

Ps. Ser ni den färdiga limpan längst ut med frön mest på toppen. MIN!!! 
 
Vi fick verkligen en intensivkurs häromkvällen i att baka bröd och pizza av bakgurun Maria Blohm och Electrolux. Vi var bästa sortens gäng: Anette (som är inne på sin 8e bok!), NordeforsSpisat/Receptomaten och några till. 
 
Bästa Maria lärde oss att baka bröd snyggt och göra godaste pizzan. För en som mest gjort filmjölksbröd och köper sin pizza var det här så himlans roligt, matnyttigt och givande. Jag var stolt som en tupp över min limpa (som var något platt till att börja med, men tog sig) och min pizza som smakade helt och hållet gudomligt. Nu ska minsann bakas och göras egen pizza hädanefter. Ni ska få lite tips och recept på det vi gjorde.
 
Vi fick äran att testa Electrolux ångugnar och typiskt så är det en sådan ångugn jag nu drömmer om att sätta in i köket.  När köket här hemma byggdes om så ville jag väldigt gärna ha en ångugn, men då kändes det lite krångligt och som om man skulle ha en utöver en annan vanlig. Det behöver man inte idag. Nu är det en ugn med ångfunktion, så man kan välja om man vill använda den eller inte. Du kan verkligen tillaga allt i en sådan ugn: potatis, ägg, ris, fisk, grönsaker. De har även intervallfunktion som innebär en kombination av ånga och varmluft, särskilt lämplig för kött- och fågelrätter. Du kan tom göra Bagels!! Bara det vore skäl nog för mig att boffa in en ångugn i köket. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin