Rapsolja och omega 3 i kött och chark



Jag har fått prova på Scans helt nya produkter av rapsgris. Scan lanserar nu 16 kött- och charkprodukter av grisar som på helt naturlig väg fått foder med svensk rapsolja. Den innebär att produkterna innehåller en högre andel nyttiga, omättade fetter och då även omega 3. Den nya fettsammansättningen gör att köttet blir saftigare, mörare och smakrikare. Produkterna ska ha en naturligt godare smak som är rundare och mjukare. De ska dessutom vara lättare att tillaga. Kötthalten är dessutom hög.
 
Som ni ser fick jag  en massa spännande: Kassler, wienerkorv, kotletter (vakuumförpackade för absolut bästa smak), falukorv och köttbullar. Nu ser jag verkligen fram emot se om de håller vad de lovar. Jag tycker i alla fall att de har lyckats med förpackningarna. Gult är en gladfärg och gör direkt att man ser vilka produkter som innehåller raps/Omega 3. 
 
Ps. Innan jul (v. 45) lanseras även julskinka på rapsgris

Kommentarer
Postat av: Anna/Frostrosor

Vad roligt att testa en massa nytt. Jag har testat en hel del rapsgrisprodukter i Finland i somras. Det verkar som att de hann med att inleda trenden lite tidigare än vi här hemma i Sverige.

2012-09-11 @ 06:12:36
URL: http://frostrosor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin