Mitt Kök Mässan

Den här helgen har bjudit på en massa roligt: städat boende, mysig middag, dop och Mitt Kök Mässan. Träffade coola, driftiga Tina Nordström i hennes monter där man kunna köpa hennes Jättegott påsar till specialpris. Jag har testat dem vid ett flertal tillfällen och de är riktigt goda, utan tillsatser och så lätta att använda. Mästerkocken Tommy Myllymäki höll en presentation och det var en massa männsikor där. Väldigt många köper drinkbiljetter och går runt och smakar på olika spännande champagner, viner, likörer, glögg och sprit
Träffade min söta kollega Annelie. Det fanns en massa smakmontrar där man testar chips, godis, glass, ost, bröd osv. Finns även en hel del annorlunda och roliga saker: AC/DC vin, frysbara påsar till flaskorna, mackapär för inneodling, varför inte?
Lyssnade såklart på Jessicas och Marias intressanta presentation om Framtidens Bröd. Det som var speciellt spännande vara att höra om de bonuskonsekvenser som glutenfritt bröd bakat på t ex bovete för med sig: sänkt kolesterolvärde. 
Jag kom hem med en massa Jättegott påsar från Tinas monter, Saganaki, olivolja och oliver från Fontana på erbjudande och så underbar Ramslökspesto och Mandelpesto från Gotlandsföretaget Gotlands Delikatesser. De var inte speciellt billiga men helt oemotståndliga! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin