Skansen - tips

Måste tipsa om mysigaste fiket på Skansen, Café Petissan! Jag fick tipset av en förälder på Annies dans för rätt länge sedan. Igår så testade vi det och jag blev helt betagen!! Det ligger lite undangömt faktiskt, vilket gör att det inte är de stora massorna där. Det är litet, med en innergård fylld med syrenbuskar, blommor, gräs och kullersten. Perfekt om man har barn med för de kan springa omkring som på en innergård medan man njuter av fikat.
De severar fikabröd som om det var ens mormor som bakat. Jag åt den godaste kanelbulle jag någonsin smakat på fik. Den var alldeles färskt nybakad och smakade precis som en perfekt bulle ska smaka. Toppenställe!
Bilderna ovan från deras hemsida http://www.cafepetissan.com

Kommentarer
Postat av: Evalinn

Dit har jag då aldrig hittat, att Skansen höll på en sådan liten pärla! :-) Bra att veta!

2012-05-20 @ 21:31:19
URL: http://www.lillareceptboken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin