Korvstroganoff - bästa vardagsmaten

Testade att göra mitt favoritrecept på Korvstroganoff med Arlas rätt nya produkt Smetana. Det blev supergott!!! Smetana är krämig, syrlig och laktosfri. Jag trodde först att Annie skulle tycka att det blev för syrligt men hon älskade det och tog om två gånger, och både jag och Magdas pappa tog om flera gånger. Om jag hade gjort till enbart vuxna så hade jag slängt ner lite chili också.
Du behöver (för 4 pers)

800 g falukorv
2-3 gula lökar
4 msk smör
4 msk tomatpuré
2 krm paprikapulver
1 burk Smetana
1 krm salt
1 krm peppar
4 msk persilja

Gör så här
Hacka löken fint. Strimla korven. Bryn falukorv och lök i smör i en gryta. Tillsätt tomatpuré och paprikapulver och rör om. Rör ner Smetanan och koka upp.Krydda med salt och peppar (jag tycker vitpeppar passar allra bäst). strö över persilja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin