Jessica Frej!

 

Hej!

Jag heter Jessica Frej är 23 år gammal och bor granne med Linda. Jag brukar säga att jag jobbar som matinspiratör.

Nu tar jag steget. Eller ja, nästan. Jag har under några år nu funderat på att börja blogga men aldrig känt mig tillräckligt motiverad. Trots att jag haft massor att skriva om bl. a. Sveriges Mästerkock där jag medverkade 2011 eller "Mitt Kök" som jag jobbade med i nästan ett års tid. Har också tänkt att ha en reseblogg men inget har blivit av, tyvärr.

Men så häromdagen kom Linda med den briljanta idén att jag skulle börja gästblogga här på Matstugan om det jag jobbar med för tillfället. Just nu jobbar jag och min vän Maria Blohm med en glutenfri brödbok. Det kommer bli den bästa brödboken någonsin. Eftersom bröden är glutenfria kan även jag som intolerant äta dom. Jag har länge varit trött på att det knappt finns ett endaste gott glutenfritt bröd! Men det kommer det bli ändring på. Jag och Maria har under dom senaste månaderna bakat och bakat och bakat lite till. Det är så roligt när man får till ett luftigt, segt och hållbart glutenfritt bröd. Det är i och för sig inte alla bröd som blivit så utan vissa har bara åkt rakt ner i papperskorgen. Slutmålet är att baka så goda glutenfria bröd att även de som tål gluten ska välja vårt bröd. Det är ett högt uppsatt mål med jag tvivlar inte på att vi når dit. Vi har låtit både vänner och kollegor provsmaka och vi får väldigt bra feedback.

Ni kommer kunna läsa om hur det går här på matstugan, det blir ett inlägg varannan torsdag. Vill ni hänga med dagligen så följ mig på twitter @jessicafrej


Kommentarer
Postat av: Katarina

Hej Jessica och välkommen att gästblogga hos fina Linda! Skall vara roligt att följa dig här. Kram

2012-05-25 @ 03:11:21
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: Linda-matstugan

Jag är så glad att du vill skriva på Matstugan och det ska bli så roligt att följa ert bokprojekt!!

2012-05-25 @ 08:06:59
URL: http://matstugan.blogg.se/
Postat av: Viveca

Hej Jessica!

Vad roligt att ni gör en riktig bakbok med glutenfria recept. Om ni vill prova att använda MixWells mjölmixer så hör av er med adressen så kommer det ett paket med prover.

Besök också gärna min blogg: Glutenfri bakblogg där det står en hel del om glutenfri surdegsbakning. Har själv hållit på med glutenfri surdegsbakning i 3-4 år och det blir bara så himla bra. Om man måste äta glutenfritt så är det nästan en skyldighet att baka glutenfritt surdegsbröd.

Lycka till med ert projekt och hör gärna av er om det är något vi kan ställa upp med.

MVH

Viveca

Nya MixWell AB

2012-05-25 @ 11:04:56
URL: http:// glutenfribak.blogg.se/
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

Åh, vad härligt! Vilken kul grej :D Välkommen till matstugan säger jag som brukar hänga här lite då och då, jag kommer definitivt läsa dina gästinlägg! Härligt att se vad du håller på med nu när du inte längre syns i rutan <3

2012-05-25 @ 17:22:21
URL: http://karlekpatallrik.wordpress.com
Postat av: mary

kul!!!

2012-05-25 @ 18:31:32
Postat av: sofie mumsfillibaba

Vad roligt! Har en mammakompis som är glutenintolerant som bjöd mig på sockerkaka på en picknick. Blev förvånad av att den faktiskt smakade gott. Har för mig att glutenfritt bröd smakade nada! Lycka till! Tror att det behövs!

2012-05-28 @ 20:25:40
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin