Grillevent deluxe

Högt upp på en terass med så fin utsikt över Stockholm presenterade ICA tillsammans med Scan, Ingelsta Kalkon, Arla med flera sina nyheter, tips och tricks inför grillsäsongen. Det kommer bli en härlig grillsäsong var så säkra! Speciellt för alla köttälskare. Det är precis det som det satsas mycket på grillsäsongen 2012 - Hög kötthalt liksom hög kvalitet på köttet.
Det var fyllda kyldiskar med nyheter och gamla godingar. Överlag så märktes det att kötthalten är viktig nu, den ska vara hög. Dessutom så satsas det på riktigt bra kött och burgare på alla sätt. Högrev är väldigt hett, det fanns i stekar och färser av alla slag, grillbacon med extra tjocka skivor, alla slags korvar, två smaker som kommer väldigt starkt är Chipotle och Hickory. Jag är personligen väldigt svag för Hickory, den där rökiga smaken. Den kommer finnas i såser, i flingsalt, i färdiga burgare, marinader, glazer osv.
En ny korv är Salsicca med smak av lime och en kötthalt på 90%.
Som ni ser så är korv inne i sommar. Även bröd till grillat är hett.
Burgare är hett hett i sommar. Det ska vara burgare med hög kötthalt givetvis, och alla slags burgare: gjorda på kycklingfärs, högrevsfärs, smaksatta med Jalapeno, hickory, chipotle aller något annat.
Rose-Marie och jag hade sällskap på eventet och mysigare än så kan det ju inte bli. Här äter vi grillad efterrätt; grillad nektarin med lite vaniljkesella, så gott!

Kommentarer
Postat av: Anna/Frostrosor

Ja, nu längtar jag på allvar tills grillmat står på menyn flera gånger i veckan igen! :-) Hickory har jag (tyvärr) svårt för men annars verkade allt smaskens!

2012-03-31 @ 20:16:12
URL: http://frostrosor.blogspot.com
Postat av: Linda-matstugan

Mmmm, det var det sannerligen. åt så jag stod i 4 hörn. Ja, Hickory är nog antingen-eller -smak. Jag är såld på det där rökiga.

2012-04-02 @ 14:35:19
URL: http://matstugan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin