Kaviarsnurror till midsommardrinken kanske?

 
Jag fick hem Isbjörnens kaviar, en vanlig tub och en med dillsmak. Isbjörnens kaviar är först i Sverige med miljömärkningen MSC (Marine Stewardship Councilsom innebär att produkten kommer från ett hållbart fiske. Bra! Vet ni att vi svenskar äter 6 000 ton kaviar per år! Med tuberna kom receptet och jag måste säga att jag var skeptisk mot att använda kaviar med smördeg, men jag hade riktigt fel. De blev oemotståndligt goda. Gick och smååt på dem hela kvällen igår. Dom passar perfekt till en fördrink eller till mingel. De går utmärkt att frysa och bara värma på i ugn. 
 
Du behöver
1 fryst smördegsplatta
Kaviar 
1 kruka hackad gräslök
västerbottenost
1 ägg
 
 
 
Gör så här
Sätt ugnen på 200 C
 
Kavla ut smördegesplattan lite lätt. Bred på ett tunt lager kaviar över hela plattan. Klipp över hela krukan med gräslöken. Riv västerbottenost över. Rulla ihop från långsidan så du får små rullar (perfekta som drinksnacks) och lägg i kylen ett tag. Skär skivor som är 1-2 cm tjocka. Lägg på bakplåtspapper. Pensla med vispat ägg. In i ugnen ca 10 min. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin