Ciao!

 
Jag är för tillfället på semester i Mantova, norra Italien. Det är fullkomligt magiskt! Min sambo Martin började för några månader sedan prata om att vi borde åka på en mat och vinresa i Italien men jag har känt att det har varit så mycket att göra att jag inte riktigt orkat eller haft fantasi att planera något.

Martin som älskar att resa och framför allt till Italien tog således saken i egna händer och bokade och planerade allt från start till slut. En resa genom Frankrike och Italien. Så här ser resplanen ut Nice-Castelnuovo Magra-Florence-Mantova-Salsomaggiore Terme- Milano-Barbaresco-Lyon-Paris.

Förra torsdagen landade vi i ett soligt Nice, där hämtade vi den bokade caben och styrde mot en liten bergsby i norra Italien. När vi kom fram var jag lamslagen av förundran! Vilken vacker plats!! Martin hade hyrt ett litet hus där vi tillbringade natten. Middagen intog vi på en liten lokal pizzeria. Vi åt supergod filé med grillade grönsaker. Kvalitén på råvarorna och känslan för matlagning här gör att du kan få en gastronomisk upplevelse även på en liten Pizzeria på landet. Hur häftigt är inte det?!

Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst men vill just nu bara njuta av semestern som min underbara pojkvän har ordnat åt oss! Jag är hemma 2/7 och skriver då ett längre inlägg så får ni även se alla bilder jag tagit. Mestadels på den mat vi ätit;)

Uppdateringar löpande finns på instagram och twitter för er som vill följa med på resan @jessicafrej

Arrivederci!
 

Kommentarer
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

Vad härligt det låter och vilken fantastisk resplan - han är visst en klippa, din pojkvän, som kan planera en sådan toppenresa ;) Vill höra allt om resan när du kommer tillbaka :D

2012-06-23 @ 11:33:29
URL: http://karlekpatallrik.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin