Tur i oturen Fredag den 13e

 
Dagen började LJUVLIGT med solen som tittade fram lagom till picknick i Humlegården tillsammans med Annies gudmor och  min guddotter. De är precis hemkomna från New York där de bor nu. Annie och Nora är som syskon de ömsom kramas ömsom kivas och tycker så innerligt om varandra. Humlegården har en av Stockholms bästa lekparker för barn och Annie var här väldigt mycket då hon var liten. De har även ett litet hus med mikro, nybakta kakor man kan köpa för inga pengar, tallrikar, bestick och barnstolar till utlåning osv. Grillen utomhus är ofta på så man kan ta med sin egen korv för grillning.  
 
Jag hade gjort grillspett till barnen, eller bara trätt upp köttbullar, gurka, tomater och lite korv på spett. Lite majskolv i skivor på sidan. De mumsade, men lekte mest i lekparken medan jag och min väninna chit chattade och Magda gungade eller mumsade vattenmelon eller majskolv.
Dagens händelse var att de båda trollen skulle klippas hos min frisör. Världens bästa frisör (finns på salong Fint hår, Döbelsngatan 47). Jag har klippt mig hos henne sen urminnes tider. Hon är helt underbar. Vi var lite tidiga till klippningen och en otrolig tur var det för precis då vi kommit innaför dörren satte det igång att blixtar och dundra och haglet öste ner. Stora ishagel var överallt. Det var första tur i oturen fredagen den 13e!
Bustrollen blev så fina i huvudet. Nora klipptes först, sen kom Annie och jag fick säga till Sara att hon ville ha det exakt likadant som Nora. Sedan var det dags attt gå då de satte igång med att snurra varandra i frisörstolarna, blåsa håret i dörrfläkten mm.
 
Vi fortsatte till Pressbyrån för glass- och kaffeköp och till en lekplats bakom Handels. Där lekte de, tills Annie ramlade rakt i asfalten med huvudet. Det var så otäckt och både jag och Annies gudmor trodde det hade gått hål. Då jag fick upp henne i  mitt knä och tog håret åt sidan för att se hur det gått såg jag faktiskt stjärnor framför ögonen och trodde jag skulle svimma, blev så rädd. Man hör dunket av barnhuvudet i asfalt och det ljudet är otäckt. Men, tack gode Gud, det gick bra. En gigantisk bula och skrapad rygg. Tur i oturen verkligen.
Just, ja, jag fick Bagels från New York!!! Så underbart, älskar Bagels. Det är inte roligt att de bor så långt bort från oss nu, men några Bagels här och där direktimporterade är lite plåster på såren;-)
 

Kommentarer
Postat av: cecilia

TACK fina du för bästa dagen! jag hoppas vi kan hinna med några fler sådana mysdagar i aug! kramar!

Svar: Sån mysdag med tjejerna. Man blir alldeles varm i hjärtat av att se dem tillsammans. Vi planerar in dag i augusti med extra allt innan Nora drar iväg ut i världen för "högre studier";-) Kramar
Linda /Matstugan

2012-07-14 @ 09:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin