Picknick piroger

Här är perfekta picknickpiroger som jag tyckte blev så goda. Väldigt lätta att göra också. Receptet hittade jag från början i en ICA tidning. Jag har ändrat lite lite.
Du behöver
1- 2 paket smördeg (400g)
300 g köttfärs
½ paket bacon
1 burk lätt creme fraiche (tomat & basilika)
1 tomat
100 g cheddar (eller annan ost)
smör
 
Gör så här
Sätt ugnen på 200 C
 
Kavla ut smördegsplattorna lite och ta ut rundlar eller fyrkanter.
 
Klipp ner bacon i mindre bitar i stekpannan och fräs på. Tillsätt köttfärs och smör och stek på. Häll i creme fraiche och låt det puttra ihop sig lite. 
 
Skär tomaten i små tärningar och i med dem i stekpannan. Låt allt svalna lite och rör sedan ner osten. Klicka ut lite fyllning på varje platta och vik ihop. Antingen nyp ihop eller tryck runt kanten med en gaffel och pensla allt med uppvispat ägg. 
 
Lägg över pirogerna på plåt med bakplåtspapper. In i ugnen ca 20 min. 
 
TADAAAAA! Bara att fylla picknickkorgen!

Kommentarer
Postat av: Karin

Ah! Piroger är ju så himla tacksamt! Bara att fylla frysen och ta fram vid behov. Gott är det med! :-)

2012-07-26 @ 10:21:15
URL: http://ensmakavkarin.wordpress.com
Postat av: Sara

Hej, låter jättegott! Äter du dem kalla då? Funkar det lika bra/lika gott? Tack för svar, MVH Sara

Svar: Hej SaraJa, du kan absolut äta dem kalla, det går jättebra! Lycka till!
Linda /Matstugan

2012-10-01 @ 19:23:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin