Det blev pulled bbq chicken i surdegsbröd denna gång

 
Tja, jag gjorde en omgång till med Pulled bbq chicken, den rätt jag vann med i Svensk Fågels bloggutmaning Pippi på Svensk Fågel. Ni kan förresten läsa en liten intevju med mig på Svensk Fågels hemsida 'Matstugan Okonventiell vinnare'. Jag är så smickrad över att kallas 'okonventionell'. 
 
Ja, ja, hur som, pulled bb chicken var det ju. Jag gjorde den igen och det blev så gott igen. Jag testade den här gången att göra på bröstfilé, men tycker att kycklinglårfilé är snäppet godare och saftigare. Smakade toppen med surdegsbrödet. Skar surdegsbaguetten i större bitar på snedden och sedan i mitten. Rostade dem i lite olivolja i stekpanna. La även till några skivor cheddar på varje, eftersom jag hade cheddar hemma, smaskens! 
 
Ps. Dan, du tyckte den blev lite söt. Ja, pulled bbq blir mer eller mindre söt, beroende på den bbq sås man använder sig av (eftersom det brukar var socker i bbq såser). Jag tycker det är det som gör rätten, men bra att balansera det lätt söta med något salt som t ex bacon. Äter man pulled bbq chicken med t ex tortillabröd så får man komma ihåg att även tortillabröd har en lätt söthet i sig. Mitt förslag är att äta den med något salt som tacos, i pitabröd, med bacon osv. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin