Årets Kock 2012

Just nu är jag på Årets Kock 2012. Jag har ätit god frukost och nu ska jag in på ett seminarium som heter Det nya svenska arvet - men till vilket pris? Årets Kock är det svenska mästerskapet i professionell matlagning och vinnaren koras idag. Finalisterna har fått i uppgift att förbereda en maträtt i förväg och en blir en överrasknig på plats. Den förberedda har de tränat på och det finns ljuvliga bilder på finalisternas bidrag till den förberedda rätten. Hel svensk biffrad är årets huvudråvara.



Här är finalisten Klas Lindbergs bidrag - Snyggt som bara den!

Alla finalisters bilder och recept
finns på HÄR. Det finns även tidigare vinnares recept.

Jag återkommer med rapport om dagens event!


Kommentarer
Postat av: Karin

Åh, jag har också följt Årets kock idag! Spännande! Jag har förresten länkat till dig från min blogg! :-D

2012-01-25 @ 15:23:28
URL: http://ensmakavkarin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin