Potatisgnocchi med lammfärs, rödvin och parmesan

Gjorde denna rätt till en av mina närmsta vänner då hon kom på övernattningsmys till mig mitt i veckan. Jag har gjort den flera gånger, den är en favorit, men görs mest som helgrätt med några glas rödvin till.  Rätten är späckad med lammfärs, rödvin, gnocchi, parmesan och svamp.

Potatisgnocchi äter man alldeles för lite, det är ju sååå gott. Lärde mig tycka om det i Tyskland där det är mycket vanligare. Det finns i alla välsorterade butiker att köpa, men det är sällan man ser det på restaurang. Man bör dock ha något saftigt till då de har en tendens att smaka lite torrt utan rikligt med sås till.
Ni hittar receptet HÄR.

Hon hade med sig världens finaste ask från Lindt med Swarowskikristaller på och de ljuvligaste chokladbollar till oss, och jag fick YSL Touche Eclat stick. De är suveräna och kommer väl till användning under ögonen då man är uppe vid 5 snåret varje morgon med dunderpigga småttningar. TACK Lotta för allt, du är den underbaraste vän man kan tänka sig, men det hoppas jag du vet att jag tycker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin