Kyckling med Karl-Johanssvamp och timjan - The easy way

Hoppas julen varit fin!  Har ni ätit tillräckligt med julmat eller blir det repris med resterna idag? Då ni är trötta på julmat så har jag ett så smaskigt tips. Det här är nog min favorit den här hösten vad gäller snabbt ihopsvängd middag. Har gjort den flera gånger, speciellt innan jul då det var så mycket att stå i. 
Färdigstrimlad kyckling från ICAs eget sortiment med Karl-Johanssvamp och timjan, 1 burk creme fraiche, 1 burk fraiche Karl-Johanssvamp och ett paket bacon. 
 
Fräs på kycklingen i smör så den får en lätt gyllenbrun färg och genomsteks. Tillsätt 1 burk creme fraiche smaksatt med Karl-Johan svamp och plussa på med en burk neutral creme fraiche. Ta även lite extra timjan, helst färsk. Låt småputtra ihop sig någon minut. Knaperstek bacon i tärningar och tillsätt till grytan. Smaka ev av med flingsalt smaksatt med Karl-Johan svamp (men senaste gången jag gjorde den tyckte jag att den inte behövde mer salt).
Så otroligt god och lätt att fixa till, Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin