LCHF eller lågkolhydratkost och Jobblivet - Here I come

Bilden är från kostdoktorn
 
Idag smäller det! Jag börjar jobba efter nästan 1 års mammaledighet. Jag har gått igenom alla känslor som finns inför den nya fasen: glädje över att få utmaningar på jobbet, att få dricka en kaffe i lugn och ro, separationsångest över att lämna Magda, sorg över att sommaren med Annie och Magda är slut osv. I fredags hade jag en heldag med bara Magda och jag kände som om jag aldrig ville släppa henne, försökte bunkra upp med kramar, gos och pussar. Likadant med Annie då hon kom hem. Då jag nattade Annie sa jag till Annie sådär 5 gånger 'Du vet väl att jag älskar dig?'. Till slut sa Annie 'Mamma, sluta tjata,jag vet!' :-)
 
Tänkte att den nya fasen även för med sig andra möjligheter. Har bestämt att jag ska gå in på LCHF banan ett tag. Jag ska ha mer fokus på lågkolhydratkost blev det efter långt samtal med vän, bättre än LCHF för mig. Trodde aldrig jag skulle säga det faktiskt! Men jag blir inte av med de sista gravidkilona. Jag har tänkt och nu bestämt att göra så att jag ska äta lågkolhydratluncher på jobbet och försöka så gott det går på hemmaplan också. Det betyder att mina matlådor kommer innehålla powerfood, mat med så få kolhydrater som möjligt. I övrigt ska jag försöka så gott det går,men jag vill kunna äta som vanligt med mina barn.
 
Jag är en total nybörjare vad gäller mat med mindre kolhydrater, jag älskar bröd och pasta. Det blir en riktig utmaning för mig att laga, hitta och komma på egna recept. I nuläget har jag väldigt lite koll på vad som är ok att äta och inte äta. Så ni får följa med på resan. Hjälp mig gärna, rätta mig gärna, peppa mig gärna och berätta mer än gärna vad ni som följer en lågkolhydratkost äter
 
Jag har luskat upp några sidor som jag tungt kommer luta mig mot för att komma igång: 
Finns det någon annan sida som ni kan rekommendera så blri jag verkligen glad!

Kommentarer
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Härligt att du vill börja äta mer lågkolhydratskost/LCHF! Tror det kommer att hjälpa många att må bättre :) Lycka till!

2012-08-13 @ 15:10:37
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se/
Postat av: Maria

heja linda, jag själv blir lite tung i huvet av att äta få kolhydrater, annars känns det bra, får se hur d känns för dig.

2012-08-13 @ 21:36:30
Postat av: Maria

heja linda, jag själv blir lite tung i huvet av att äta få kolhydrater, annars känns det bra, får se hur d känns för dig.

2012-08-13 @ 21:36:34
Postat av: Maria

heja linda, jag själv blir lite tung i huvet av att äta få kolhydrater, annars känns det bra, får se hur d känns för dig.

2012-08-13 @ 21:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin