Lunch i nya gallerian MOOD

Idag åt jag lunch med min supersnygga styliga vän Cecilia (ingen bild på mig, för själv var jag inte så piffig direkt som Cecilia i mina slitna boots och jeans och till det en tröja Magda dreglat på) på splitternya coola snygga gallerian MOOD (Jag trodde den hette MOON innan jag kom hit, men det gör den alltså inte). Ni måste gå hit och spana in den om ni är i närheten. Den känns helt annorlunda än vanliga gallerior. Restaurangerna känns som man är i New York eller Spanien eller så, klädbutikerna är mestadels rätt okända märken här i Sverige, t ex utländska stormärken och kedjor.
Jag åt en asiatisk sallad med tofu, nudlar, edamame bönor och massa annat med en teriyaki sås. En hel del RAW FOOD. Gott och nyttigt. Restaurangen heter Ichaicha och ligger en våning ner. Man komponerade ihop sin mat genom att välja nudlar eller ris, en basingrediens (jag valde tofu) och sås till det.
Det här tapasstället rekommenderade Cecilia som det ultimata After Work stället. De har massa småtapas som man kan ta till drinken. Låter bra den dagen jag kan gå på en after work, då vill jag verkligen hit och äta massa tapas och dricka rosévin.
Litet bageri med mycket surdegsbröd
Ännu en asiatisk restaurang som kändes väldigt internationell med öppet tak och uteservering.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Ser fräscht ut! Din sallad lät mycket god! Kram

2012-04-27 @ 03:57:11
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin