Lavendelcupcakes med Nutellafrosting

Jojomänsan. jag svängde ihop mina första cup cakes ever! Eftersom det inte hänt förut att jag gjort cup cakes så satsade jag fullt ut och gjorde två olika dekorationer för att testa hur man kan dekorera på olika sätt. Så himla roligt att dekorera cup cakes, man känner sig som en liten konstnär.
 
Receptet på Lavendel cup cakes är Leilas. Spännande och gott! Frostingen har jag bara svängt ihop.
 
Du behöver
3 ägg
2,5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
3,5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
3 msk kakao
1 nypa salt
50 g smör
1 dl vispgrädde
1 msk lavendel (torkad eller färsk)
2 msk kallt kaffe
100 g mörk choklad 70%

Gör så här
Sätt ugnen på 175 C

Koka upp smör, vispgrädde, lavendel och låt koka 1 minut.

Vispa ägg, strösocker, vaniljsocker vitt och pösigt. Blanda vetemjöl, kakao, bakpulver, salt och vänd ner i äggsmeten. Tillsätt lavendelkoket och det kalla kaffet.

Bryt chokladen i bitar och smält i vattenbad. Rör ner smälta chokladen i smeten.
Placera ut formar i en muffinsform och fyll till 3/4. In i ugnen ca 15 min. De ska inte vara kladdiga i  mitten. Låt svalna.
 
Nutella frosting
100 g philadelhia
2 dl Nutella¨
1 dl florsocker
50 g rumsvarmt smör
 
Blanda allt i bunke och vispa det pösigt. Låt det ligga i kylen lite innandu använder den.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Vilka fina cupcakes! Kram

2012-04-06 @ 05:52:36
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: alva

Va gott det ser ut!:)

2012-04-06 @ 10:44:39
URL: http://alviiish.blogg.se/
Postat av: Bodypalace

Glad påsk på er alla vackra personer där ute! =)

2012-04-06 @ 11:10:04
URL: http://bodypalace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin