Bakade Kladdkaka med Baileys då mitt modem kraschade

Tekniken...I tisdags precis då jag skulle lägga in receptet på denna underbara kladdkaka med Baileys så dog modemet, tvärdog! Inte den minsta lampa lyste. Jag drog ut alla sladdar, satte in dem igen, dubbelkollade allt, ringde alla jag kände om problemet, var på Clas Ohlsson och Elgiganten för att köpa ny strömsladd (de hade inte den), terroriserade mina grannar och tvingade dem att engagera sig och sina män i probelemet...och till ingen nytta alls...Till slut var det bara att ge upp och beställa nytt modem från Com Hem. Eloge dock till Com Hem som gav en superservice och såg till att jag hade det nya modemet på två dagar. Så datorn har varit tvärdöd sen i tisdags tyvärr. De inlägg ni sett var de gällande HP tävlingen som jag hade tidsinställt. Men nu ni, jag har en massa gott att lägga in. Vi börjar med kladdkakan!
Du behöver
200 g mörk choklad
200 g smör
2 dl strösocker
4 ägg
1 dl Baileys
½ dl kakao
150 g (ca 2½ dl) vetemjöl
1krm salt

Gör så här
Sätt ugnen på 200 C

Smörj en form på 24 cm. Smält smöret och. Bryt chokladen i mindre bitar och tillsätt till det smälta (men fortfarande varma) smöret. Rör om försiktigt så att chokladen smälter in i smöret och blir till en jämn smet. Låt det svalna av något.

Vispa äggen med sockret. Tillsätt Baileys och chokladsmöret.

Blanda kakao, vetemjöl, salt. Sikta ner det i smeten.

Häll allt i formen och grädda i nedre delen av ugnen 13-15 minuter.

Servera med stor klick grädde!
GOD HELG PÅ ER!!

Kommentarer
Postat av: BAMBI

Men du vännen, jag kom på! Du kan ju använda iPhonen som trådlöst modem! Jag kan visa dig hur. Jag gjorde det under veckan vi var i Sälen!

2012-04-21 @ 07:58:03
URL: http://bambi.blogg.se/
Postat av: Katarina

Din kladdkaka är fin och jag kan tänka mig att baileys ger en god smak! Kram

2012-04-21 @ 12:02:58
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin