Squashsoppa - En riktigt god höstsoppa

Hoppas ni inte är trötta på soppa för här kommer ännu en soppa - Squashsoppa. Tycker det är så höstigt med mustiga soppor. Fick 2 megasquash av mamma som hon odlat så det blev soppa av den ena. Verkligen gott och inte svårt. Jag tycker nog dock att man ska ha lite tillbehör till så det blir något mer matigt, denna gången blev det krispiga baconbitar och lite basilika. Kan ni inte SNÄLLA SNÄLLA ge mig lite tips på bra tillbehör till soppor det känns som jag upprepar mig med bacon, youghurt, solrosfrön och något till. Skulle vilja ha lite nytt spännande att lägga på/i soppan.

För 4 pers
600 g squash
1 gul lök (finhackad)
6 dl hönsbuljong
2 dl grädde

smör, citronsaft, salt, peppar

Gör så här
Skala squash och tärna. Fräs tillsammans med lök i smör (men inte så de får färg). Tillsätt hönsbuljongen och grädden. Koka ca 5 min så grönsakerna mjuknat något. Mixa allt med mixerstav eller i mixer tills den är helt slät. smaka av med citron, peppar, salt. Jag hade nog i sådär 2 msk färskpressad citronsaft.






Ha en finfin vecka önskar Linda & Magda


Kommentarer
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

Vilken härlig bild du smög in där på slutet <3



Jag älskar squash, det här kan säkert vara något för mig =)



2011-10-10 @ 18:45:03
URL: http://karlekpatallrik.wordpress.com
Postat av: Dan

Jag hade rökta räkor istället för bacon till en blomkålssoppa jag serverade en vän som är "söder-vego". Det var en hit!

2011-10-10 @ 19:35:26
Postat av: sofie mumsfillibaba

Vilken liten sötis!!

Jag brukar göra tomatsoppa. En enkel sådan och sen piffa till den med fetaost i tärningar. Annars snöar jag lätt in på grek yoghurt på. Ett tillbehör till är ostmuffins. Jättegott och matigt till en lätt soppa. Receptet hittar du här: http://mumsfillibaba.blogspot.com/2010/02/sotpotatssoppa-med-ostmuffins.html

2011-10-11 @ 15:18:11
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Camilla

Jag säger som Dan, räkor!



Jag åt squashsoppa förra veckan hos min svärmor. Hon hade färska räkor och hackad dill till. Så god kombination! :)



2011-10-29 @ 16:23:38
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin