Oändligt massa potäter


Då vi var på kalas hos min syster i förra veckan så fick vi en stor påse egenodlad underbara potatisar och morötter av min svågers pappa Jan och fru Karin. De är allid så gulliga. Om ni har sett julfudgen här på bloggen, som är den godaste tänkbara, så är de från Karins recept på vanilj- och chokladfudge, hon är en fena på mat! Dagen därpå tittade Jan och Karin förbi min systers familj och då råkade de ha ännu en STOOOOR påse med potatis i bilen...kanske var vi intresserade? Självklart! Så vi kom hem med så otroligt många potäter, det ni ser ovan är bara en bråkdel. Så, har ni något tips, kanske ett inlägg på en blogg med ett bra potatisrecept så tipsa!

Min diet är förresten över. Det var tyvärr från början stort strul med amningen tyvärr, så hon är nu ett flaskbarn (med kolik). Det betyder iallafall att det kan vara grädde osv i potatisrecepten. Vi har hitintills gjort min favorit ugnsrostad potatis och morötter. Sen har det blivit krämig potatissoppa (recept kommer), potatisgratäng och Hasselbackspotatis.




Ugnsrostade potatisar och morötter med Cevapici (färdiga köpta på ICA) - Wow vad gott det blev med dessa potatisar och morötter.


Kommentarer
Postat av: Katarina

Hej! Här kommer två recept med potatis i :)

Ha en fin lördag!



http://hovkonditorn.blogspot.com/2011/05/potato-croquette.html

http://hovkonditorn.blogspot.com/2011/05/root-vegetable-fritters.html

2011-10-29 @ 12:04:10
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: Disa

Hej!

Kan du inte lägga upp receptet på choklad cheescake som du hade bjudit "Bambi" på?

Den såg så himla god och intressant ut!

Kram

2011-10-31 @ 16:05:11
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

oooh, härligt att äntligen få äta lite roligheter, jag har längtat efter denna dagen ÅT dig ;)

Vad härligt med ett gäng egenodlade potatisar, det går ju att göra så mycket med dem <3

2011-10-31 @ 18:06:32
URL: http://karlekpatallrik.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin