Läskande Hallonslush


När ni läser det här så är jag i Malmö hela dagen. Jag har lagt in det här i förväg. Det var efterrätten till balkongmiddagen i måndags. Vi får se om jag imorgon kommer med ett Malmötips faktiskt! Jag tror det!

Hallonslush är en riktigt sommardessert som görs på 5 minuter, smakar som något mellan sorbet och smoothie. Otroligt läskande och lagom efter en rejäl sommarmiddag.

Hallonslush för 4 pers:

1 ask á 250 g frysta hallon
1 burk persikor i lag (låt stå i kylen innan så de blir kalla)

Gör så här:
Häll över lagen från persikorna i ett glas. Spara! Mixa frysta hallonen med persikorna med mixerstav till en jämn smet. Späd ut med lagen tills du får en lagom konsistens på slushen. Jag använder nästan hela lagen.





En hallonslush går alltid ner och blir en riktig fräsch kick. Ett bra mellanmålstips också en het sommardag.


Kommentarer
Postat av: Katarina

Vad gott det låter! Tack för receptet :)

2011-06-08 @ 16:11:53
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: Anna/Frostrosor

Vilket läskande recept och så den med blåbär som du skrivit om tidigare! Hoppas att du har det bra i Malmö!

2011-06-09 @ 23:58:17
URL: http://frostrosor.blogspot.com
Postat av: Sanna

Ser supergott ut med hallonslush :det ska jag prova framöver :)Hittade din blogg igår då vi e "Grannar" på matbloggstoppen:)Jättefin och inspirerande blogg du har.Såg plankorna som ni fick er dessert på och det var ju helt otroligt snyggt och en toppen ide.Så nu är jag på jättejakt på sådana, vet du kanske vart jag skulle kunna få tag på sådana?

Ha det gott

Kram Sanna

2011-06-10 @ 22:04:31
URL: http://www.sannaspicknickkorg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin