Vi har firat av nappen!

Jag har mentalt bearbetat henne lääääänge nu att hon ska sluta med nappen. Hon har totalvägrat. Jag tog till stora artilleriet och sa att hon skulle få precis vad som helst som hon ville ha den dagen hon slutade, hon har inte velat ha något...förrän idag. Ett slags minidockskåp i plast för 399 kr (var nedsatt från 499kr). Det är så inte värt pengarna och riktigt strunt: plastigt och inte speciellt barnvänligt med låtsascocktails och högklackade skor till minidockan. Men lovat är lovat, och ingen är mer glad än jag om vi blir av med nappen innan bebben kommer.  

Dessutom så lovade jag henne stor festkväll: pop corn, ostbågar och godis för att fira! I lilla gröna paketet på bilden ligger alla nappar inslagna:-) Nu är de nergrävda på dagisets utegård för där kommer tomten komma och hämta dom inatt.

Efter två timmars nattning och förtvivlad gråt somnade hon på min arm. Inte en enda gång sa hon att vi skulle gå och gräva upp dem, men miljoner gånger snyftade hon att det var svårt. För första gången grät hon sig till sömns och för första gången på över 3 år somnade hon utan napp. Måtte morgondagen gå lite lättare för det gör verkligen så ont in en att se henne så ledsen och förtvivlad.


Kommentarer
Postat av: Åsa Larsson

Duktiga Annie! (och du) Kram!

2011-07-12 @ 08:56:55
Postat av: Anonym

Ja, verkligen duktigt av er båda! Så tappra !

Kram från gammelmoster Gunilla

2011-07-12 @ 22:19:32
Postat av: Leontine

DUKTIGA ANNIE! Ge henne en bamsekram och beröm henne från mig! Hon ska få något av mig med när vi ses! Duktigt av dig med såklart, supermamman! Kram

2011-07-17 @ 16:19:39
URL: http://shrinknurse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin