Restaurang BAR i Stockholm

Igår var det soft lunch med kollega i Sickla, Thaibuffé. Gott och man blev proppmätt. På kvällen var jag ute på stan minsann, och på ett inneställe minsann. En restaurang som det buzzas om väldigt mycket just nu här i Stockholm - restaurang BAR, Blasieholmens Akvarium och Restaurang).

Bilder på restaurangen vid 17 tiden. Vid 18 tiden var det fullt med folk!

Det var också verkligen hur gott som helst, men definitivt inget budgetställe. Men fisken/skaldjuren du äter är ju purfärsk - Hummern har du kringsimmande i akvariet tills du pekar ut den (Jag fixar inte riktigt att se min mat levande, hur fiiiint det än är att få den så färsk, jag är alldeles för blödig för sånt. Jag skulle aldrig döda en geting ens en gång som förirrat sig in utan jag ser till att den får komma ut levande).

Jag åt först kronärtskocka till förrätt. Det är bland det bästa jag vet och så socialt då man plockar, doppar i vinägrette eller, som i detta fall med rört smör. Jag brukar göra det själv framåt hösten, superlätt bara koka ju. Kommer här på bloggen om ett tag.

Till huvudrätt går man fram till Saluhallsdisken och pratar med kockarna om vilken fisk man ska ta, sen väljer man tillbehör och sås.

Det blev Röding och som tillbehör valde jag grillad fänkål, zucchini och aubergine, gott! Dessutom vet jag inte varför jag just nu måste ta pommes i alla lägen, men så är det. Såsen blev youghurt med aubergine och spiskummin (den skulle jag däremot inte välja igen, för salt och ingen hit).

Jag var så övermätt att jag knappt kunde röra mig. Drack även en god alkoholfri cider Jus de Pomme, superfräsch, men 130 kr, va?

Perfekta pratsällskapet var Cecilia. Vi har inte träffats på rätt länge, flera år faktiskt, ibland blir det så.

Hon är en sån där nyttig typ (som jag ska bli...snart) så hon åt en konstig fisksort med rostade plommontomater och vetesallad med granatäpple och kardemumma och samma sås som mig. 

Mysig Kväll och jag kommer verkligen gå hit igen, men då kommer jag inte ta så mycket mat, för jag blev alldeles för mätt. Kanske inte pommes nästa gång. Underbar kväll iallafall!


Kommentarer
Postat av: cecilia

ja! BAR är verkligen super mysigt!!!!!! fast Hermans utsikt är ju betydligt bättre!

2011-07-15 @ 20:31:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin