Kokos är grejen 2011!


SANT faktiskt! Dricker just nu Dr Martins Kokosvatten. Elle Mat & Vin förutspådde i Nyårsnumret för 2011 att en av de stora trenderna skulle bli just kokosvatten. När jag var i New York i juni kunde man köpa kokosvatten överallt. Madonna har tydligen gått in som delägare i ett företag som säljer kokosvatten, och hon brukar ju ha koll på trender. Vattnet är inte mjölken utan den vita vätskan i gröna kokosnötter.

Vad är då grejen? Jo, det är sååååå nyttigt! För det första inga tillsatser, det är en naturlig törstsläckare av stora mått pga en perfekt balans av elektrolyter, alltså bra varma soldagar eller i samband med träning som återhämtningsdryck och den rensar ut gifter ur kroppen.

Bäst är väl att köpa den med 100% kokosvatten, men jag har lite svårt för ren kokossmak så jag köpte en med ananas och acerola och den är fantastiskt god (men iskall ska den vara!) och en med banan som jag inte smakat än.


Alltså sitter ni inte på en strand i Västindien där någon går runt och säljer gröna kokosnötter med sugrör till inget pris alls, så finns det nu att köpa på hälsokostaffärer i Sverige. Den är inte gratis, 35 kr för 500 ml. Men en då och då för hälsans skull! Om nån av er vet var man kan köpa dem billigare så snälla berätta!

Ha en superfin sommardag!


Kommentarer
Postat av: Katarina

Iskallt skall det vara :) Roligt att det kommit sådana till Sverige! Här i Singapore finns det att få tag på gröna kokosnötter. Ha en bra dag!

2011-07-28 @ 04:07:22
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: Sanne

Håller med om att det är fruktansvärt gott, speciellt som törstsläckare efter träning.

Dr Martins kokosvatten säljs för 31;- på hälsokosten på Götgatsbacken.

Även större icabutiker säljer Cocowell, 330 ml för ca 23-24,-

2011-07-28 @ 15:14:20
Postat av: Linda

Sanne: Tusen tack för tipset! Jag bor inte speciellt långt från Götgatsbacken, så dit ska jag gå och handla på mig några stycken! Ska också spana efter Cocowell.

Katarina: Lyckos dig! Skulle gärna byta med dig några veckor per år. Kunna köpa min egen kokosnöt. Allt gott!

/Linda

2011-07-28 @ 20:56:48
URL: http://matstugan.blogg.se/
Postat av: Anja

Finns också Vita Coco som säljs genom biofood tror ja. Kokos är toppen!

2011-09-02 @ 14:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin