En liten hjälp för magen

Ett sent inlägg här på lördagskvällen. Kände idag inte för ett käckt matinlägg med tanke på Norgetragedin. Så så fruktansvärt och så många fler drabbade än de 80+ döda; där finns föräldrar, syskon, vänner, partners vars liv aldrig kommer bli detsamma.

Tänkte ge er ett tips på något som gör gott dock. Min dotter har länge haft problem med hård mage, så stora problem att vi var på akuten med henne förra sommaren. Vi fick remiss och massa saker utskrivna, t ex superlaxerande medel och pulver. Inget utav det hade någon bestående effekt.

Här är dock medlet som fixar till magen (och tro mig jag har testat ALLT). En matsked om dagen av Apotekets Frukt och Fibrer gör susen! Ni kanske känner igen Frukt och Fibertabletterna som finns att köpa på både Apoteket och i Hälsokostaffären? Nu finns de alltså för barn i flytande form. Det är helt naturligt och innehåller fikon, plommon, akaciafibrer, tamarind

Jag ger henne en matsked om dagen med frukt och fibrer, morgonen, och en matsked bra olivolja, kvällen = INGA MAGPROBLEM
  :-)  Nyttigt dessutom! Olivoljan är ett spanskt husmorstips som verkligen fungerar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin