Sattva Bageriet - Det Bästa i Stada

På promenadavstånd från mitt jobb finns Sattva Naturbageri. Det är ett ekologiskt bageri och vegetariskt café. Ni som tycker det låter tråkigt kommer bli omvända om ni smakar något från dem. Deras morotskaka är den absolut bästa jag någonsin ätit, TJOCK skiva med så mycket smak. Deras Carob kakor är jag beroende av (jag har ätit två stycken idag för att ta igen julen utan karobkakor). Deras kokoskakor smakar som om man sitter på en strand i Västindien. Allt hos dem smakar så ÄKTA och MYCKET. 

De har flera produkter utan gluten, laktos och för veganer. Alla deras bröd är mjölkfria, fettfria och sockerfria - och trots det sååå GODA. Jag läste om dem på nätet och där stod det att deras bröd bakas till speciell musik för att de ska bli så harmoninska som möjligt, tänk er!  


Kommentarer
Postat av: niko

Jaaa! Sattva är helt fantastiska! Underbart inlägg du skrivit!

2011-03-17 @ 13:36:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin