Key West Lime Juice



Fick ett paket med spännande beställda varor idag: Key West Lime Juice, Vaniljstång från Madagaskar och torkade Kaffer Lime blad. Så Nöjd!

Jag har länge velat göra Key Lime Pie och när jag sökte på recept så visar det sig att den ulimata pajen görs på just Nellie & Joe's Famous Key West Lime Juice. Tydligen så är Lime från Key West speciellt god till Key Lime Pie. Vill man göra The Real Thing så använder man alltså denna juice enligt amerikanarna. Alltså kommer det komma en riktigt god och äkta Key Lime Pie här snart (Jag hoppas att den blir god, har aldrig smakat, men det låter och ser så fräscht och läckert ut). Så jag gick in på kryddlandet.se för att köpa den. Väl där hittade jag förstås både det ena och det andra som jag kunde tänka mig. precis likt mig.

Jag har nämligen nyligen fått ett recept med Kafferlime blad rekommenderade till mig av min syster. Hon sa att hennes familj inte kunde sluta äta, det lät ju bra, eller? Receptet heter Kyckling i jordnötssmör-Hardcore. Nu ser jag att jag endast behöver 2 blad till receptet. Vad gör jag med resten. Har väl sådär 100 nu....Några tips på vad man använder Kafferlime blad till? Skulle verkligen bli så glad om någon kan ge mig tips om vad jag kan använda mina cirkus 100 blad till. 

Dessutom så såg den där vaniljstången sååå fin ut. Vanilj från Madagaskar låter så exlusivt också, men stången kostade bara 12 kr. Den var purfärsk och luktar helt ljuvligt. Har gått och luktat på den hela kvällen. Ska använda den till en chokladfondant som jag tänkte testa under helgen. Nästan så jag inte vill använda den för den är så fin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin