Bjuden på Middag på Stan

I förrgår blev jag bjuden på middag på stan av sötaste mamman i stan! Går inte ens att beskriva hur trevligt det var att sitta och prata på tu man hand med min vän Maria. Det händer inte ofta kan man säga. Jag har min lilla dotter och Maria har sin lilla bebis.

Vi var på Monarki, en underbart mysig kvarterskrog i Vasastan. Så god mat! Just nu har de flera erbjudande med halva priset på vissa dagar. Passa på! Eller vad sägs om:


Ank- och rostad majsdumplings



Röding Pan Asian - ugnsbakad rödingsfilé med riven pepparrot, brynt smör, forellrom och edamame, rispuckar



Grillad högrev - kolgrillad, mörad högrev med sesamfriterade pommes frites, senapsmajonnäs och rödlökssallad



Ananasdessert - stekt ananas, varm ingefärsfudge, bourbonvaniljglass
och
Thaibrûlée - crème brûlée smaksatt med citrongräs och limeblad, toppad med ananas och mynta




Min fina vän!


Kommentarer
Postat av: maria

hihi ja det var ju mysigt och underbart god mat! kramis

2011-02-04 @ 22:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin