Ha Ha film

Här är inte riktigt något matinlägg, men det är så många matinlägg på G till helgen och nästa vecka att jag sticker emellan med ett litet filmtips! Jag var och såg Bridesmaids ikväll med bästisen, dvs Annies Gudmor. Har ni sett den? Jag har nästan aldrig skrattat så mycket under en film. Man får nog dock inte vara för pryd och måste tåla en del kiss- och bajsskämt för att tycka om filmen. Utan att nämna en särskild sekvens så hörde jag några unga kvinnor efteråt säga att de tyckte att det var lite väl vulgärt på vissa ställen.  Men jeeee vad roligt det var! Om ni känner att ni behöver skratta så är detta filmen!

Baksmällan Poster

Det är på många sätt en kvinnlig motsvarighet till The Hangover. Den handlar ju mycket om manlig vänskap och tvistar till hur män kan vara och bete sig. Bridesmaids gör detsamma med kvinnlig vänskap och vrider det till det yttersta. Man känner igen sig själv i en del och man känner definitivt igen vänners beteende, även om det här är snäppet överdrivet:-) Jag är lite nyfiken på vad killar tycker om filmen, alltså Bridesmaids, någon som vet?

Kommentarer
Postat av: Terminalglasögon

Jag har såg den nyligen och visst så skrattade man. Men ingenting slår Baksmällan ett! Hur som helst så rekommenderar jag den innerligt för den som letar efter en film med humor. Du behöver inte ha något speciell humor utan jag tycker den passar vem som helst som vill få sig ett gott skratt.

2011-08-20 @ 01:27:32
URL: http://www.terminalglasogon.com/
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

Jag undrade just om den var sevärd, jag har sett och tyckt om de andra filmerna nämnda på postern (tex superbad) men filmer i den kategorin kan lätt bli lite VÄL... amerikanska ;) Kul att du gillade den, får nog ta mig en titt i alla fall!

2011-08-20 @ 19:38:05
URL: http://daedalsmat.sajto.se
Postat av: Emma

Jag såg Bridesmaids med min pojkvän för ett tag sedan. Han tyckte att polisen var det enda som var riktigt roligt i filmen, vilket kan bero på att han föredrar grabbigare humor. Han tyckte dock att hela filmen överlag var rolig, men han föredrar helt klart baksmällan. Hela filmen är ju som du skrev mer vinklad för oss kvinnor så jag tror att det bara är vi som bäst förstår det roliga i filmen, jag skrattade verkligen så att jag grät under en scen! :)

2011-08-29 @ 11:11:26
URL: http://entrappaupp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin