Blåbärssnittar till styrelsemötet

 


Supergoda, lite småsega snittar med massa blåbär. Dessa kan du faktiskt göra med vilka bär eller
frukter som helst. Bra också att det går så fort att svänga ihop.

Dags för styrelsemöte i vår bostadsrättsförening och min tur att ta med fika. Jag är suppleant och helt ny i dessa sammanhang. Så under detta året har jag mindre åtaganden, men nog så viktiga: Beställa sågspån till komposteringstunnorna och fixa bokningslistor till tvättstugor och bastun. Den förstnämnda gick sådär då jag helt glömde bort det under sommaren och en äldre dam ringde mig och sa att det var helt slut. Sen så kom leveransen på den dag jag sagt att jag INTE kunde ta emot den och lastbilen hade backat in på helt fel ställe osv osv.

Du behöver:
3 ägg
4 dl socker
150 g smält smör
2 tsk vaniljsocker
4 dl vetemjöl
blåbär



Gör så här:
Sätt ugnen på 200 C

Rör snabbt ihop ägg, socker, smält smör. Tillsätt vaniljsocker och vetemjöl och rör bara kort runt.

Häll smeten i långpanna med smort bakplåtspapper. Långpannan ska vara ca 25x25 cm, om du inte har en sådan så ta en vanlig långpanna, men bred inte ut smeten hela vägen ut till kanterna. Strö över blåbär (så mycket du själv vill).

In i ugnen sådär 20-25 min.

Mmmmm...så goda de blev!


Kommentarer
Postat av: Katarina

Mums, gillar när det blir lite småsega :)

2011-08-25 @ 12:21:27
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

Vad goda de ser ut, är säker på att de blev uppskattade =)

2011-08-25 @ 21:22:48
URL: http://daedalsmat.sajto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin