Ska man ha en chokladfontän till Nyår?

Det verkar som att chokladfontäner är heta just nu. Tycker jag springer på dem överallt: På matmässan i Älvsjö, till Kulturhusets premiär av Muminutställningen(se bilden ovan på Rose-Marie), hos vänner, på tv och i tidningar. Blev lite nyfiken, för det är ju helt klart en rolig partygrej. Kanske roligt till nyår också med färsk frukt som jordgubbar, ananas, psysalis osv. Hittade ett ställe på nätet Inredning.nu där de rear ut små fontäner för 495 kr. På ett annat ställe kan man hyra alla möjliga olika sorters fontäner, se HÄR. Den minsta kostar 490 kr/dygn (extra dygn 200 kr) och räcker till 10 pers; Den största kostar 9490 kr/dygn och räcker upp till 1500 pers.

Klicka för att se nästa bild

Marshmallows är ett måste vid en chokladfontän såklart!


Denna megafontän där man kan ha två olika sorters choklad kostar 5490 kr/dygn (800 kr för extra dygn). Då får man med choklad och det ska räcka till 300 pers. Fast jag tycker de andra fontänerna är finare där det blir som en vägg av choklad.

Jag undrar jag om de är kluriga att diska (det ser lite ut så). Kommer man stå i flera timmar med tops för att få bort chokladen? Fast om man hyr kanske de diskar? Är det någon som har testat?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin