Ädelosttgratinerad Tortellini

Äntligen hemma efter en härlig jul! Efter ca 5 timmar i bil och en rad dagar med underbar julmat så är man så sugen på vanlig mat. Ikväll blev det tortellini i ugn med ädelost. Min sambo som inte tycker om ädelost tycker den här är otroligt god och att det inte alls smakar ädelost. Jag tycker iallafall att den är oemotståndligt god med krämig smak av ädelost. 

För 4 pers

1 förpackning tortellini (färsk eller torr. Jag tycker faktiskt i det här fallet att torr nog passar bäst)
1 tärning/liten portionsask oxbuljong
3 dl grädde (matlagningsgrädde går bra)
100-150g ädelost 
1 pkt tärnad bacon (eller tärna själv)

Broccoli (efter smak) 
En nypa ströbröd

Värm ugnen till 275 C.

Koka tortellinin med buljongen. Stek baconbitarna i stekpanna och låt rinna av på hushållspapper. Värm upp grädden och tillsätt bacon och ost. Rör om tills osten har smält. Häll av tortellini och häll över i en ugnsfast form. Blanda ner kokt broccoli.



Häll såsen med bacon över tortellinin. Strö över en nypa ströbröd

Gratinera i ugn 8-10 min.

Gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin