Veckomenyn

December - Så mycket mys och tända ljus! Totalt älskar det. I helgen hade jag stor glöggmingelbaluns, har en massa juliga recept till er nu. Så det kommer under veckan. Glöm inte kika in i kategorin 'Jul' i högerkolumnen så hittar ni mycket från alla andra jular. Jag är inte mindre förkyld den här veckan än förra, utan än mer hängig, hostig, ont i halsen, men det är bara att köra på. Ikväll ska två barndomsvänner komma hit till oss, men jag har gjort det lite enkelt för mig, ni får se.Resten av veckan så ska jag bli bjuden på härlig mat på lite olika sätt, ser så fram emot det. Har ni glöggminglat? Glöm inte att njuta av december, man behöver inte laga och baka allt själv, dekorera mera (snarare:-)
 
Råraka med himmelsk svampröra - Den är så otroligt god!
Saffranspotatis med chorizo, lök, oliver - Mums! Sköter sig själv i ugnen
Tapenadlaxen - Lättfix
Bourguignon på kalkon och svamp - Mustig gryta med massa goda smaker
Här är ett lätt sätt att pimpa pepparkakorna som alla blir imponerade av, Pepparkakor deluxe! Pepparkaka med mandelmassa, så farligt goda! Du kan gott använda färdig pepparkaksdeg och färdig mandelmassa. Det här var faktiskt ett av mina första recept på bloggen, nostalgi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin