Lilla Love Välkommen till världen

Onsdagen var minst sagt en händelserik dag! Jag, Annie och Magda åkte tåg till Eskilstuna för att träffa Love, deras nya lilla kusin. Fullastad som en packåsna med vagn, bilbarnstol, monster cup cakes, blöjor, ombyten med mera begav vi oss. På vägen kikar jag snabbt på Bambis blogg och får se att jag har vunnit en hemstädning!!!! Jag kan inte med ord uttrycka hur fantastisk den vinsten var. Ja, jag och Bambi är vänner, goda vänner till och med. Men jag har aldrig någonsin tävlat på hennes blogg, för att vi just är vänner. Jag frågade henne innan jag la mitt tävlingsbidrag om det var ok att vara med och eftersom det var Cleaning Services som valde vinnaren så kändes det ok för oss båda. 
 
Det var så mysigt att få träffa lilla Love, som var så söt, fin och underbar på alla sätt. Vi som undrat så vem det var som låg i Matildas mage, och vi som trodde det var en Filippa. Helt plötsligt så kändes Magda väldigt stor också. 
Vi fick mumsig pestosallad, som hör och häpna även Annie tyckte om. Det kommer bli pestosallad inom kort, en succé tål att upprepas. Till efterrätt mega monster cup cakes, som vi hade med oss (ps. vi satte på frostingen och ögonen hos dem, annars hade de verkligen inte sett ut som på bilden)
 
Annie med sin mycket älskade morbror precis innan vi fick reda på att tåget var inställt. Jag hade sett till att Magda sov och skulle fortsätta sova sig igenom hela resan hem. Nu fick jag gå med Annie till min favoritgodisbutik i Etuna, Godislandet (ligger farligt nära tågstationen). Jag har alltid kallat den affären för godismonstret. De har ALLT och mer. Vi köpte en del lördagsgodis kan man väl säga. Magda vaknade lagom till vi gick på tåget och en mer speedad baby får man leta efter. Hon kröp upp och ner i hela gången, ryckte i folks datasladdar, pillade på deras väskor, hängde sig på deras fötter....Annie hakade på och trissade upp henne. Det var en mör mamma som kom hem. Då hade jag dessutom 10 minuter på mig att byta om till Måla Rosa eventet, men det gick. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin