Årets Konditor 2013 - Småskalighet

En hel låda med miniversioner av prinsesstårta, dammsugare, eclairs, mazariner och rulltårta. Småskalighet är temat då Årets Konditor 2013 ska krönas. Vi bloggare bjöds på en workshop med de nominerade där vi fick baka och smaka miniversioner av klassikerna.
Tävlingen fyller i år 25 år och för att fira stort är uppgiften, för de nominerade, i år att baka smått. Tävlingen har flyttats till Stockholmsmässan i Älvsjö och pågår i dagarna två (3-4 oktober). 
Så här gjorde vi de sötaste pyttesmå dammsugarna. För att hålla ihop marsipanrullen penslades sidorna med lite päronkonjak. 
Petit Chouxs fylldes med chokladkräm och doppades i choklad och rakt in i munnen.
Goda som bara den! 
Den, utan tvekan, populäraste stationen, var där vi fick lära oss att göra prinsesstårta i miniformat. Alla var mäkta stolta över sina skapelser som försiktigt bars hem i lådan tillsammans med alla andra minisar. Ett kanonevent verkligen! Nu ska det bli roligt att se vem som blir Årets Konditor 2013 och vad hen vinner med för skapelser.

Kommentarer
Postat av: Erika Johansson

Mmmm... Det vattnas i munnen! Och vilka vackra kreationer!

Svar: Tack du:-)
Linda /Matstugan

2013-09-22 @ 11:25:30
Postat av: Carolina

Wow så kul, ett event helt i min smak - man skulle bott i Stockholm! ;-) Kram

Svar: Det var ett fantastiskt event, helt min grej såklart! Ja, jo, tyvärr så är det ju så att de flesta event hålls här i Stockholm. Kram!
Linda /Matstugan

2013-09-22 @ 18:31:01
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Kinna

Tjing, fina bilder du har. Bättre än mina så ligger länk hos mig hit.

Svar: Så fin du är! Jag lägger in länk till dig också såklart! Kram
Linda /Matstugan

2013-09-26 @ 20:38:30
URL: http://kinnasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin