Vinn härligaste delikatesslådan från Bonde På Köpet

Jag har fått äran att tävla ut två härliga lådor, från Bonde på Köpet, proppade med svenska produkter! Bonde på köpet är en satsning från LRF och Sveriges Bönder där vi konsumenter ska få hjälp att hitta mat som är gjord på svenska råvaror. 
 
För att vara med och tävla så går du in på Bonde på köpet och väljer 3 svenska produkter som du skulle placera på 'Din Hylla' skriv in produkterna och producenterna i kommentarsfältet tillsammans med en motivering till varför du vill vinna Bonde På Köpet lådan. 
 
Glöm inte att ange mailadress så jag kan nå dig om just du vinner. Tävlingen pågår t o m ons 16 oktober. 
Vad sägs om lite Äppelmust från Värmdö Musteri, kolor från Pärlans Konfektyr, JämtTinas Havtornsmarmelad, eller kallpressad Rapsolja från Säby Gård (bara för att nämna några av alla härliga produkter i lådorna)? Allt svenskt, förstås! 
Ladda ner appen Bonde På Köpet gratis och scanna produkter i butiken så får du svar direkt i mobilen var maten kommer ifrån 

Kommentarer
Postat av: Sofie

Skulle gärna vilja vinna detta för att har helt slut på ideer om vad jag ska ge min pappa i födelsedagspresent och det blir inte lättare av att han säger att han inte önskar sig något speciellt, (han fyller om några veckor)! Och vad är inte bättre än något sånt här för en man som gillar allt med mat och matlagning och ett stort plus att det är svenskt!
(med tanke på vad min pappa skulle uppskatta)
så valde jag till min hylla dessa tre produkter:

Västerbottenost lagrad 33% - Producent: Norrmejerier

Räkost 17% - Producent: Foodmark Sweden AB

Ägg - Producent: Stjärnägg AB


2013-10-09 @ 18:02:46
URL: http://yasophoto.blogg.se
Postat av: annelie_ua / blomsterochbakverk

Hej! På min hylla placerar jag ekologisk mjölk och ekologisk vispgrädde, båda från Hjordnära samt en ask härliga björnbär från Sandvik. Av de ingredienserna och ett par till skulle jag röra ihop en len och ljuvlig pannacotta som skulle serveras med rårörda björnbär. Mums! Vi försöker alltid att tänka ett steg till i butiken och välja det som är nära, ekologiskt och helst även rättvisemärkt. Just därför skulle det vara kul att vinna denna fantastiska låda och få prova lite nya godheter. //Annelie

2013-10-09 @ 20:23:57
URL: http://blomsterochbakverk.se
Postat av: Sofie Franzen

Mjölk från emåmejeriet i Hultsfred, Småland
vetemjöl från Lyckebo gård i värends nöbbele, Småland
Allerums ost, Skåne
motivering:
jag försöker i den mån det går alltid välja närproducerad mat. svenska råvaror är en självklarhet för mig, jag väljer alltid svenskt förutom när det gäller exotiska råvaror som till exempel banan och ananas. när det gäller kött finns det inget alternativ än svenskt, för djur i Sverige har haft ett bättre liv.jag värnar om svensk mat och om svenska bönder.

2013-10-09 @ 21:34:34
Postat av: Emmy

Älg entrecote - polarica AB
Askas getostpyramid- gide get
Get mese - gide get


Jag vill vinna för att bjuda sambo o vän på en "godmatkväll". Njuta av svenska pärlor i höstmörkret. Blir sååå trött när sommaren är över o längtar till nästa sommar på engång. Vinna o bli riktigt glad o mätt en kväll med tända ljus

2013-10-09 @ 21:56:27
Postat av: Veronica

I min Bonde på köpet låda hade jag velat finna följande varumärken som hade utgjort en mysig fika med myntate och knäckebröd med getost på. Kan ju inte bli bättre, god fika av odlade och producerade varor i Sverige och mycket ekologiskt.
1.Varumärke: Vilmas
Producent: Vilmas Knäckebröd AB
2.Varumärke: Gide Get
Producent: Gide Get HB
3.Varumärke: Orto Novo
Producent: Orto Novo Växthusodling AB. Färska örter & sallater odlat av familjen Kårfors i Nyckelby, Ekerö


2013-10-09 @ 22:30:22
Postat av: Jessica S

Jag skulle välja Bullens pilsnerkorv, korvbröd Havre- och dinkel från korvbrödsbagarn och senap från Finap! En riktig korvfest alltså!

Åh vilken underbar vinst. Jag skulle vilja ha en riktig myskväll med familjen, sitta vid bordet, njuta av svenska delikatesser och prata! Väl behövligt! Och lyxigt!

Kram!

2013-10-09 @ 22:40:14
URL: http://familjensundberg.se/blog
Postat av: Anneli P

Jag väljer mellanmjölk från Falköpings mejeri,
Borgmästarost från Boxholms mejeri,
och ekologiskt smör från Arla.

Bonde på köpet hjälper oss att få ha kvar våra öppna landskap, med glad betande boskap. Så jag skulle bli mycket glad om en Bonde på köpet låda kom hem hit, så att jag av den godaste maten får en smakbit!

2013-10-10 @ 09:45:28
Postat av: Annika

På min hylla placerar jag:
Chiliost från Boxholm Mejeri
Möllers 4 små starka från G.Möller AB
Gammaldags lantmjölk från Åsens

Chiliosten är underbar att ha på knäckebröd eller som tilltugg skuren i små fyrkanter m liten paprikabit till drinken
Möllers 4 små starka delar man i mindre bitar och har till drinken eller ölen
Gammaldags lantmjölk är så god. Att dricka eller i matlagning
Motivering: Älskar att prova nya saker. Varor som jag kanske inte kan köpa i min matbutik hade varit jättekul att testa;-)
Kram!

2013-10-10 @ 10:01:44
Postat av: Desirée

Kul tävling - appen har jag redan =)

På min hylla;
* Sesam & Vallmo Knäckebröd - Varumärke: Vilmas - Producent: Vilmas Knäckebröd AB
* Ekologiskt Trefrön Surdegsknäcke - Varumärke: Vilmas - Producent: Vilmas Knäckebröd AB
* Ekologiskt Sjufrön Surdegsknäcke - Varumärke: Vilmas - Producent: Vilmas Knäckebröd AB

Sveriges bönder ska gynnas och jag skulle vilja få möjlighet att prova på lite olika knäckebröd, som den knäckebrödsfantast jag är =)

[email protected]

2013-10-10 @ 10:30:27
URL: http://larsensliv.se
Postat av: Stefan Moberg

Hej! På min hylla lägger jag - efter viss urvalsvånda:
1. 10 små Picco (getostar) i glaskruka i olja från Gide Get.
2. Tunnbrödchips från Mörsjö Deli
3. Älgentrecote i bit från Polarica.
Jag vill så innerligt gärna kunna duka upp ett bord med riktigt god och genomsvensk mat när min dotter, som bor i England sedan sju år och är gift med en engelsman, kommer hit i november och hälsar på med sin engelska familj och mitt nya lilla barnbarn!

2013-10-10 @ 15:03:23
Postat av: EN MÖLNBOBOS LIV - MAMMA TILL MELVIN OCH FELIX

Jag är inte med men har tipsat här

http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2013/10/10/bonde-pa-kopet-1610/

2013-10-10 @ 16:10:00
URL: http://www.annakarlsson.se/blogg/
Postat av: annica la sundström

Västerbottenost lagrad 33% - Producent: Norrmejerier Gammaldags lantmjölk från Åsens
Älg entrecote - polarica AB
Detta påminner mig om min barndom på landet en svunnen tid som ej kommer tillbaka och jag skulle mer än gärna låta familjen smaka.

2013-10-10 @ 16:34:45
Postat av: Pam

På min hylla placerar jag:
1. Larssons rotfruktschips från Larsvikens Lantbruks AB
2. Äppelmust körsbär från Öspabfrukt
3. Ekologiska rosmarin knäckesticks från Vilmas Knäckebröd AB

Jag skulle vilja vinna för att kunna bjuda min pojkvän! Han är en riktig finsmakare och skulle mer än älska allt gott som kommer med i delikatesslådan. Gärna skulle vi mumsa i oss allt gott framför en tänd brasa när det regnar och är ruggigt ute.

2013-10-10 @ 16:47:17
Postat av: Sara

Vilmas -Vilmas Knäckebröd AB
Larssons rotfruktschips - Larsvikens Lantbruks AB
Älgentrecote - polarica AB

Jag skulle gärna vilja vinna för jag är fattig student som fortfarande bor hemma så det hade varit kul att ge till mamma :)

2013-10-10 @ 21:11:25
Postat av: Lina

Å min Man skulle bli så himla glad om jag vann detta. Han älskar verkligen delikatesser :=) Skulle vara en perfekt boost för myskväll innan jag börjar jobba och reser en massa i jobbet igen.
Hoppas :=)

Västerbottenost lagrad 33% - Producent: Norrmejerier


Ölkorv Älg Påse - Nyhléns & Hugosons Chark AB

Ölkorv fyra små starka . G. Möller AB

Han älskar verkligen både korvar och ostar ;=)


2013-10-10 @ 21:58:46
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/liniz
Postat av: Erica

Jätterolig tävling!

På min hylla placerar jag:

- Prästost 17 % fetthalt från Allerum, Skånemejerier
- Leksands Trekant Brungräddat
- Yoggi Mini jordgubb & citron

Jag skulle vilja vinna p.g.a. att jag älskar att äta goda och fina råvaror. Det skulle kännas riktigt fint att ha lite godsaker att mysa inomhus med under en mysig höstkväll, tillsammans med någon jag tycker om och lite tända ljus.

2013-10-10 @ 22:10:52
URL: http://iryccahfortar.blogg.se/
Postat av: sofie mumsfillibaba

Jag älskar delikatesser. Kan gå länge i gårdsbutiker, köksbutiker och matbutiker och leta små godingar. Lite extra, lite lyxigt och framförallt kul att gynna det småskaliga och människor som förverkligat sina drömmar och skapat något riktigt gott!

I min hylla vill jag placera:

Öländska Bönchips örter - Svenska Bönchips AB
Äpplemust - Öspabfrukt
Vilmas knäcke trefrön - Vilmas knäckebröd AB

2013-10-10 @ 22:20:34
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: charlotta hellström

hej

På min hylla skulle jag lägga
Älgrostbiff från Jojjen
Västerbotten ost från Norrmejerierna
Äpple kanel must från Kullabygdens musteri.

Jag älskar mat och försöker att handla enbart svenskt och väldigt gärna lokalt producerat vilket ofta är svårt. Jag är också noga med att ta tillvara allt som skog och mark ger. Inget får gå till spillo. Men så ibland unnar jag mig något speciellt och denna fantastiska låda från er skulle verkligen uppskattas av en hemma mamma vars stora lyx i livet är just mat. Jag drömmer redan om vilken fantastisk upplevelse det skulle vara att få botanisera i innehållet och provsmaka allt. Hoppas på lite tur i höstmörkeret
Med vänlig hälsning
Charlotta

2013-10-11 @ 06:27:45
Postat av: Emelie

Jag skulle vilja bjuda in vännerna och bjuda på lite svensktillverkat! Det var ett bra tag sen vi sågs och med ett tema på kvällen blir det extra spännande:) På min hylla finns det:
* Cheddar chips från Bjäre Chips
* Bön chips från Öländska bönchips
* Äppelringar från Öspabfrukt

2013-10-11 @ 09:25:57
URL: http://unumbrella.blogg.se
Postat av: Liselottan Mårtensson

Jag vill ha en gottehylla för mej och min man till en helg!! ** Möllers Ölkorv (4 små starka) Varumärke: Möllers Producent: G.Möller AB **Ölkorv Älg påse varumärke: Nyhléns Hugosons Producent: Nyhléns @ Hugosons AB ** Ekologiskt Trefrön Surdegsknäcke Varumärke: Vilmas Producent: Vilmas knäckebröd AB

2013-10-11 @ 10:53:43
Postat av: stina liffner

Hej det skulle vara en perfekt present till mamma. Hon försöker hela tiden att handla svenska varor, eller ekologiska. Hon tycker att man ska handla så mycket svenskt som det går. Något som vi andra i familjen håller med.

Jag gillar bäst
1.Varumärke: Bjäre Chips
Producent: Torekows Lilla ChipsfabrikAB
2.Varumärke: Mattias Blixt
Producent: Kyrkvägen 3, 749 52 GRILLBY
3.Varumärke: Arla Köket®
Producent: Arla Foods

2013-10-12 @ 10:36:49
URL: http://stinasmusikhemsida.blogg.se
Postat av: Gunilla Lindström

De varor jag lägger på hyllan är:

Delta grönt eko potatis
Annas krav fläsklåda
Fäboknäcke surdeg

Att laga mat med svenska råvaror är en lyx jag önskar unna mig och mina nära och kära varje dag. Och att våra öppna landskap ska fortsätta leva är en drivkraft att fortsätta köpa svenskt.

2013-10-12 @ 18:15:49
Postat av: Gunilla Lindström

De varor jag lägger på hyllan är:

Delta grönt eko potatis
Annas krav fläsklåda
Fäboknäcke surdeg

Att laga mat med svenska råvaror är en lyx jag önskar unna mig och mina nära och kära varje dag. Och att våra öppna landskap ska fortsätta leva är en drivkraft att fortsätta köpa svenskt.

2013-10-12 @ 18:15:51
Postat av: Paola

Jag väljer:

Rapsolja från Arvid Nordquist HAB
Älgantrecôte i bit från Polarica AB
Tomater, Askebymix från Nya Askeby Trädgård

Verkligen ett steg i rätt riktning! Ett bra och trevligt sätt att nå ut till folket för att främja inhemsk produktion. Vi har så härliga svenska råvaror och produkter, och det är dags att fler får upp ögonen för detta :) Jag vill vinna för då skulle jag bjuda syjuntetjejerna på en härlig middag med en massa spännande nya produkter!

2013-10-13 @ 11:36:06
Postat av: Sanna

Jag är gärna med och tävlar, och skulle väldigt gärna vilja vinna då vi i min familj försöker handla så mycket svenska och ekologiska varor som ekonomin tillåter och det vore super att få vinna lite gott nu inför födelsedagen som är om några veckor.

På min hylla placerar jag:

Möllers - G. Möller AB
Bjäre Chips - Torekows Lilla ChipsfabrikAB
Arla Ko® - Arla Foods

Kram Sanna

Kram Sanna

2013-10-13 @ 13:34:32
URL: http://mammasvardag.se
Postat av: Spacegirl

Det jag vill ha på min hylla är:
Tunnbrödchips Jämtländska Nachos
Äppelringar
Mor Matildas Kokta Julskinka

Jag vill vinna därför att vi är en matintresserad familj som mer än gärna skulle göra något gott av dessa fina råvaror.

2013-10-13 @ 19:04:45
URL: http://spacegirl.blogg.se
Postat av: chanette a

halleda vilket dregel objekt till korg. mums slurp

* min make ÄLSKAR vilt o detta hade han älskat att får mumsa på---http://www.bondepakopet.se/Bondehyllan/

* ohhhh mina favoriter, dom är obeskrivligt goda---http://www.bondepakopet.se/Bondehyllan/

* något som söner hadeilat o dessutom nyttigare än godis---http://www.bondepakopet.se/Bondehyllan/

vill vinna för som stads människa vill ajg gärna försöka bli mer ekologiskt medvetna o vissa min make o barn att ekologiskt c närproducerat är hur bra som elst

2013-10-14 @ 08:58:50
URL: http://chanette.blogg.se
Postat av: Malin

Bara TRE?! :)
1. 10 Picco i Glaskruka i Olja
2. Älgkorvsnacks
3. Öländska bönchips.

Jag vill vinna för att jag vill att mina fyra döttrar ska bli finsmakare. Men den sortens finsmakare att de per automatik väljer närproducerat, ekologiskt, kravmärkt i den mån det går.
Har även lyckats såpass att alla fyra gärna smakar på nya saker. Och de tre produkterna jag valt ut har vi inte ätit någon gång. Och jag själv är SJUKT sugen på att smaka på speciellt osten och chipsen!

2013-10-14 @ 10:32:05
URL: http://missparkas.blogspot.com
Postat av: Erika

Jag vill vara med och tävla!
Jag hade velat vinna för vinsten hade blivit en härlig guldkant på min för tillfället kaosartade tillvaro. Fick diagnosen MS för en månad sedan och det är bara undersökningar,provtagningar och mediciner för tillfället. 24 år gammal och jag tappar håret i tussar av medicinerna så självförtroendet är i botten. Därför tycker jag att en guldkant hade varit mig väl värt efter allt detta.
Mina tre favoriter blev:
Ekologisk Chokladglass från Sänkdalens Gård
Blåbär & Aronia pulver från Björnens
Ängssyra från Orto Novo

2013-10-14 @ 11:29:18
URL: http://lundabon.blogspot.se/
Postat av: Frida

Jag har vad som krävs för att vinna. Född på bondgård men flyttat 50 mil hemifrån och bor i en stad. Vinsten skulle kännas som att hälsa på hos mina föräldrar för en dag. På min hylla: Bjäre chips
från Torekovs lilla chipsfabrik AB. Tomat från Trollåsens Tomat. Morötter från Mikael Kolmodin/Magnus Havdell.

2013-10-15 @ 15:35:30
Postat av: Jenny Sjöberg

Dessa varor vill jag placera på min, eller snarare på min svärmors hylla. Hon fyller 70 år i november och det skulle vara jättekul att överraska henne med dessa delikatesser. Hon skulle uppskatta lådan massor!

Till hennes hylla: Hon är galet förtjust i falukorv så det hamnar i lådan. Och hon fyller ju faktiskt år och det ska firas med bubbel - mousserande på svarta vinbär. Mycket i vinväg har hon testat men den här har nog undkommit henne. ;) Eftersom hon gillar starka smaker och ost så passar ju en chiliost perfekt också!

Ekologisk Falukorv
Varumärke: MälarChark AB
Producent: MälarChark AB

Svarta Vinbär Mousserande
Varumärke: Rudenstams Bär & Fruktdrycker
Producent: Rudenstams Bär&Frukt AB

Chiliost
Varumärke: Boxholm
Producent: Boxholm Mejeri AB

Men innehållet i den här lådan som tävlas ut skulle säkert smaka också. Många spännande varor! Chips från Öland äter de nog inte i Norrbotten varje dag till exempel. Jag håller tummarna för att svärmor Marianne får något utöver det vanliga när hon ska firas och att en låda hamnar hos henne i Piteå.

2013-10-15 @ 19:33:57
URL: http://jennyjon.bloggplatsen.se/
Postat av: Jessica Hellström

På min hylla står:
Ekologiskt vetemjöl - Kungsörnen
Ekologiskt sesam surdegsknäcke - Vilmas
Rapsolja - Arvid Nordqvist

Vill äta och välja mat från Sverige, Bonde på köpet ger ett perfekt verktyg som hjälper mig hitta bra och naturliga produkter - det hade varit fantastiskt kul att få testa på en låda och verkligen se vad det är för goda saker som våra bönder gör och säljer, då blir jag ännu mer inspirerad att välja ekologiska och nära alternativ istället för halvfabrikat med konstigt innehåll.

2013-10-15 @ 21:18:20
Postat av: Anna


Gud vad trevligt!

Jag till att börja med valt en kruka lavendel av den enkla anledningen att det luktar så försvinnande gott. Älskar lavendel. Sen hade jag valt 10 Picco i olja - alltså getost. Getost är utan tvekan min bästa ost, och kan knappt tänka mig något godare än getost som DESSUTOM ligger i örtolja. Vad finns det att inte gilla?! Som sista sak hade jag valt de öländska bönchipsen dels för att de är både gluten- och mjölkfria och dels för att jag aldrig någonsin hört talas om något liknande - som dessutom låter gott!

Jag skulle hemskt gärna vilja vinna för det här är något som jag för tillfället inte kan unna mig eftersom jag är fattig student i ett halvsjaskigt korridorsrum som inte luktar så gott. Men en delikatesslåda med ovan nämnda saker skulle inte bara pigga upp näsa utan även mig och mina två rara grannar som jag näst intill avgudar.

Alltså;
Öländska bönchips från Svenska Bönchips AB
Lavendel i kruka från Orto Novo Växthusodling AB. Färska örter & sallater odlat av familjen Kårfors i Nyckelby, Ekerö
10 Picco i glaskruka i olja från Gide Get HB

2013-10-15 @ 23:45:43
URL: http://godnattsverige.blogspot.com
Postat av: Louise

Hej!

Det fanns ju så otroligt mycket gott att välja på men dessa gjorde att det vattnades lite extra i min mun.

- Tunnbrödchips från Mörsjö Deli
- Äppelmust körsbär från Öspabfrukt
- Västerbotten Ost från Norrmejerierna

Jag växte upp i ett hushåll där vi aldrig hade särskilt mycket pengar. Min pappa var ensamstående och han fick ofta "trolla" men knäna, som han brukade säga. Trots att vi hade ont om pengar var mat aldrig något som prioriterades bort, snarare tvärtom.

Vi lärde oss tidigt skillnad på mat och mat, bra kvalité och hur mat faktiskt ska smaka. Vi åt inte lyxiga mat varje dag men vi åt bra mat. Pappa tog gärna med oss barn till olika gårdar för att handla ägg, grönsaker och andra varor direkt på plats.

Denna fantastiska kunskap som han gav oss som små barn lever idag kvar hos mig. Vissa av mina vänner kallar mig för matsnobb, vilket är så fel, för jag handlar ofta mycket billigare mat än vad dom gör. Men jag gör medvetna mat, klämmer och känner på mina råvaror och framförallt så ÄLSKAR jag mat.

När jag ska unna mig något och lyxa till det hemma så köper jag hem lite fina charkuterier och njuter.

Det hade varit underbart att, som fattig student, få vinna denna fina delikatesslåda och ta med den hem till min pappa så vi kan äta, njuta och dela vår passion.

2013-10-16 @ 09:28:13
Postat av: erika

Älg entrecote - polarica AB
Askas getostpyramid- gide get
Äppelmust körsbär från Öspabfrukt

Ingen bättre motivering än att detta verkar SUPERGOTT!

2013-10-16 @ 18:10:48
URL: http://www.fames.se/pyssel
Postat av: Pernilla

Oj, det finns mycket att välja på, men så här en onsdagskväll när middagen bestod av fryspizza så plockar jag det jag är mest sugen på just nu:
tunnbrödschips jämtländska nachos-jämt tugget
annas original pepparkakor-annas pepparkakor ab
askad getostpyramid-gide get hb

Det skulle vara så himla trevligt att få packa upp den där korgen tillsammans med vänner så här i höstrusket.

2013-10-16 @ 20:40:57
URL: http://nybergsmat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin