Pimms cocktail - Ultimata sommardrinken

Gjorde min första Pimmskanna häromdagen. Min absoluta sommarfavorit sedan jag bodde i England där Pimm's är nationaldryck på sommarhalvåret. Den är så uppfriskande och somrig med massa jordgubbar, citron, gurka och citronmeliss (som jag hade köpt hem men glömde). Pimm's No 1 finns  på Systemet (8416). 
 
För Pimms cocktail kan du tänka ca 70/30, dvs 30% Pimms och 70% Sprite, eller 1 del Pimm's No 1  och 3 delar Sprite ungefär. 
 
Du behöver - 1 kanna
2 dl Pimm's No 1
4½-5 dl sprite (jag tog 7Up med naturlig smak av lime och citron)
½ ask med jordgubbar
½ citron
½ apelsin
½ gurka
citronmeliss (alt mynta)
Massa is
 
Gör så här
Du kan upp till 2 timmar innan servering hälla upp Pimms i kanna och lägga i frukterna och gurkan så det kan stå och dra och ta smak. Skär stora jordgubbar på mitten behåll små som de är, skär gurkan i långa stavar och lägg undan två som drinkpinnar till glasen, skär citron och apelsin i medelstora klyftor - Tillsätt all frukt och gurkan till Pimmsen.
 
Precis innan servering öser du i med isbitar, häller i Sprite och rör ner blad av citronmeliss/mynta. Dekorera med några blad överst.

Kommentarer
Postat av: frubalken.blogg.se

pimms är suveränt jag har dock druckit det med mynta, is och gurka =)

Svar: Med mynta måste jag testa! Tack för tipset. Ha en fin söndag!
Linda /Matstugan

2013-05-11 @ 16:59:35
URL: http://frubalken.blogg.se/
Postat av: dan s

Det är underbart med Pimms! Vid speciella tillfällen (när jag orkar dvs) gör jag egen lemonad till och sen serverar med mynta och gurka som Lovisa här.

2013-05-12 @ 22:24:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin