Barbecue!!

I förrgår var jag inbjuden på barbecue med Heinz. Mitt i stan på PratPr fixade vi bloggare till en otrolig buffé på ingen tid alls. Den buffén ni ser ovan gjordes iordning och grillades på sådär 30 minuter: grillade korvar i tunnbröd med fyllning, vegetariska wraps med Heinz curry mango, grillade kycklingvingar, majskolvar, grönsaksspett, mm.   
Det var Heinz som lanserar tre nya BBQ nyheter: Classic, Sweet och Spicy. Vi vände kycklingvingarna i Spicy såsen och la direkt på grillen, vi penslade på Classic på grönsaksspetten. Framförallt åt vi mängder av såserna till allt det grillade. Jag tyckte om alla såserna, men fastnade särskilt för Sweet och Spicy. Tyckte det var så fiffigt att man kan ta med en flaska ut till grillen, pensla på eller vända grönsaker och kött i. Jag tror barnen kommer älska Sweet såsen.  
Team work! Jag tog med min vän Sabina som jag känner sedan mycket länge, men inte sett på länge. Hon har precis startat sin blogg. Såklart var även Rose-Marie där och en massa andra toppen bloggkollegor.  Jag fick så mycket inspiration dessutom. Hur gott var det t ex inte att grilla korv med bacon runt och sedan linda in med rostad lök, sallad och kanske Sweet såsen i ett tunnbröd?
Hur enkelt och snyggt är det inte att ta vanliga urdiskade glasburkar, knyta ett snöre runt dem och fylla med goda grilltillbehör. Man tar dem lätt med sig med ett påskruvat lock. Britta grillade tomater penslade med Classic eller Spicy såsen var också en kanonidé som jag ska ta efter. Vegetariska wrapsen fick riktigt god smak av Curry Mango såsen, kom ihåg det också. Behöver inte vara komplicerat och förberedas i flera dagar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin