Årets Kock 2013 och Tom Sjöstedt

Årets Kock är verkligen Årets event. Det är en enormt uppmärksammad, påkostad dag med hög spänningsfaktor. Att det hålls i fantastiska lokaler på Stockholm Waterfront ger det hela en riktig stjärnsstatus. Finalisterna har fått varsitt 'bås' där de tillagar sina mästerverk. Huvudråvaran i årets råvarukorg var dovhjort. Varje finalist fick två dovhjortsadlar inklusive ben och ska tillaga en varmrätt för 14 personer.
I salen intill den stora tävlingssalen händer en hel del spännande med presentation av nyheter, avsmakningar och mingel. Ovan ser ni bland annat Scans satsning på streetfood. Jag stötte på Årets Kock 2008, Tom Sjöstedt, till min stora glädje. Jag och Annie har ju suttit som klistrade framför Fågel, fisk och marängsviss under hösten! Trevlig, in real life, är han också minsann!

Kommentarer
Postat av: dianasdrömmar

Creme fraichen lät spännande, jag som gillar ingefära den måste jag prova kram Diana

2013-02-10 @ 14:37:14
URL: http://xn--dianasdrmmar-cjb.se
Postat av: Leontine

Oh la la

2013-02-10 @ 19:32:20
URL: http://leontines.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin