Snälla tomten - Här är barnens önskelista

 
Jag gillar verkligen inte att stressa runt i julträngseln för att buffla mig fram och hitta julklappar till barnen, det är julstress om något. I år tänker jag ha en lugn jul från början till slut. Så i år beställer jag i lugn och ro julklapparna från Stor och Liten. De har fri frakt, fri retur och 90 dagars öppet köp.  Perfekt! Bra sajt dessutom. 
 
Har roat mig lite med att hitta drömjulklapparna till barnen, från tomten. De här är rena rama önskeklapparna till mina barn och mig.
 
1. Ghost Tower - Årets Barnspel 2013: Leta spöken! Spelet går ut på att samarbeta. Antingen vinner alla eller ingen. En omgång tar ca 20 minuter, alldeles lagom alltså. Mysstund för hela familjen.
 
 
2. LEGO Duplo Djurkliniken: Magda skulle dö av lycka, att få leka doktor och pyssla om djur är två favoriter i ett för vilket barn som helst. Perfekta ingången till Lego och finmotorisk träning på köpet.
 
3. Kurio 7S, Stötsäker surfplatta, speciellt framtagen för barn (finns i fler färger än rosa): Till mina båda döttrar, Annie börjar skolan till hösten och plattan kommer förinstallerad med en massa roliga spel och har funktioner som musik- och videospelare samt applikationer för både spel, pedagogiskt lärande och kreativt skapande. Kamera och inspelningsmöjligheter ingår, samt självklart wifi, internet och möjlighet till att läsa e-böcker. Den har en unik föräldrakontroll där man kan styra vad de tittar på och hur länge de sitter med den. Magda älskar Babblarna och annat roligt på YouTube och de kan se film på den också.  
 
4. Kettler, Smoovy, Röd, Cykel för småbarn utvecklad tillsammans med fysioterapeuter för att vara ergonomisk. Den övar upp balans och stabilitet. Tystlåten, vilket är toppen, då kan Magda träna lite härinne tills våren kommer.  
 
5. Micki Bistro Minikök, Vi behöver uppgradera oss i köket nu när vi är 3 st. Den här skulle vara en dröm för Magda som älskar att diska (tokstollan) och Annie som älskar att laga mat. Alla barn som hälsar på hos oss fastnar jämnt vid barnspisen, här får flera plats.

Kommentarer
Postat av: sofie mumsfillibaba

Vi köper inte så mycket till Oliver. Köpte allt på Ullared:)
Men annars känns nätet som ett väldigt bra alternativ. Orkar inte med julstress och ut och slåss. Kommer nog dra till något köpcenter en vardagkväll. Hoppas på lite lugnare. Bara man vet vad man ska köpa. INgen mening att försöka springa och leta.

Svar: Tycker det är kanon att handla allt på nätet faktiskt. Nu är det heller ingen skillnad i pris, kan t o m vara billigare på nätet. I år blir det som sagt enbart näthandling:-)
Linda /Matstugan

2013-12-01 @ 22:28:25
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin