Det gröna julbordet - Hälsans Kök

Ett helt vegetariskt julbord kan det vara något? Jag ska säga er att det var fantastiskt gott, saknade inte överhuvudtaget kött. Det var Hälsans Kök som bjöd in till en kväll där bordet var dukat i bästa vintagestil, och miljötänk och hållbarhet genomsyrade hela kvällen. 
Vi var ett stort härligt gäng som lagade maten. Mitt gäng lagade så otroligt goda vegatariska köttbullar i en sås på ädelost med päron. Ni hittar recepten till dessa härliga vegetariska rätter hos Hälsans Kök.
Vi fick många härliga tips från Louise Lemming som är stylist och expert på vintage. Hon hade använt gamla notblad som tallriksunderlägg, lagt kottar och äpplen som dekoration och använt tårtpapper för att dekorera konservburkar som användes som kruka till hyacinterna. Vansinnigt snyggt och påhittigt.
Ingredienserna till vårt uppdrag: Bullar i grönmögelostsås med päron och valnötter och Bruschetta med Spenatbiff och fetaoströra. Det var tjejerna på vegetariska bloggen Våra oköttsliga lustar som tagit fam recepten. Underbara recept!
Snygg dukning i vintagestil. Inspirerande!
Det gröna julbordet, här saknar man absolut inget!
Jag och Ebba från Prat Pr fixade värsta goda efterrätten: Pepparkakstrifle med apelsin, nötter och citronkräm (ps. Jag kommer lägga ut flera recept på bloggen, bl a den här pepparkakstriflen)
Jag och min bloggkollega Diana minglar lite. Hon är rolig hon. Hon brukar säga att jag är en pojkflicka, för jag är inte så bling bling av mig och har nästan alltid jeans. Tja, kanske...

Kommentarer
Postat av: Ida Nilsson

Älskade dukningen med vintage, så snyggt!

2013-12-04 @ 19:15:01
URL: http://idacnilssons.blogg.se/
Postat av: Katarina

Åh, där hade jag gärna varit med! Kram

Svar: Jaaa, hade varit så underbart att ha dig med! Ni får bosätta er här i Stockholm några år:-) Så kan du följa på roliga saker, speciellt sådana här saker som passar dig extra bra. Kramar
Linda /Matstugan

2013-12-04 @ 21:40:00
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin