Kassler med currysås, äpplen och plommon


 
Mums vilken god sås det blev till kasslern i helgen! Jag rekommenderar verkligen den här såsen. Glöm inte katrinplommonen för de är verkligen grädden på moset här. Barnen älskade verkligen den här såsen, och jag också. 
 
Du behöver (4 pers)
1 äpple (stort, eller 2 små)
1 lök
2 tsk curry
1 grönsaksbuljonggrej
2 dl vatten
2½ dl matlagningsgrädde
olja,salt, katrinplommon
 
Gör så här
Finhacka lök, skala och hacka äpplet i mindre bitar. Stek det hackade i lite olja i en panna. Tillsätt curryn och rör runt. Tillsätt vatten och buljonggrejen. Rör runt och låt småkoka på svag värme i ca 10 minuter. Häll i matlagningsgrädden och koka upp. Mixa med mixerstav eller i mixer. Salta om du tycker det behövs.
 
Stek på kasslern i stekpannan med lite smör/olja. Pyttsa i lite katrinplommon tillsammans med kasslern och fräs på. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Den där såsen ska jag absolut testa! Jag tycker alltid det är så svårt att hitta på roliga tillbehör till kassler så det här var ett bra tips! Tusen tack! :-)

2012-10-01 @ 11:58:46
URL: http://ensmakavkarin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin