Varm choklad med Frangelico

 
Sitter just nu med min varma choklad med en skvätt Frangelico, toppad med grädde - Mmmm! Behövde en funderarstund. Jag har så många beslut att ta, så mycket att göra på alla plan och orkar egentligen inte tänka eller göra något alls. Jag har 3 klassers prov att rätta (över 100 stycken), en baby som är vaken flera gånger varje natt och så många jag borde kontakta för att uppehålla kontakten och ha några vänner kvar. För att inte tala om styrelseuppdraget. Just nu lite mycket med allt. 
 
Men jag rekommenderar så Varm choklad med Frangelico, ljuvligt gott. Frangelico är den godaste likören, så mjuk smak av hasselnötter. Du gör den lätt:
 
Du behöver (per person)
Varm choklad
1 msk Frangelico
Mjukvispad grädde
Dust av kako och kanske lite minmarshmallows
 
Gör så här
Häll i Frangelicon i glas/mugg. Tillsätt chokladen och rör runt med en sked. Toppa med grädden. Dusta på kakao och eventuellt minimarshmallows. 

Kommentarer
Postat av: Katarina

Låter gott och hoppas det lugnade dig för en liten stund i alla fall! Kram

2012-10-17 @ 03:15:36
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: cecili

Trots alla måsten gör du helt rätt i att trycka in en liten stund med dig själv. kramar

2012-10-17 @ 15:49:19
Postat av: sofie mumsfillibaba

Hmm....vardagslivet lockar inte. Att vara mammaledig känns ganska gott och problemfritt på ett sätt.
Frangelico är så gott! hoppas det hjälpte!

2012-10-17 @ 22:34:59
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Leontine

Who you gonna call?
GHOSTBUSTERS (LEONTINE!)
För kvällsavlastning, ring: 0704-7707**
Öppet dygnet runt (För dig)
KRAM!

Svar: Ha Ha, jamen då ska jag göra det:-) Kramar
Linda /Matstugan

2012-10-19 @ 15:59:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin