Nå, Kladdkaka med dajm och pekannötter?

Här en riktigt smaskig kladdkaka med mycket dajm och knapriga pekannötter. Gjorde den i helgen då min vän med barn skulle komma. Typiskt nog så blev det inställt då hennes son, min gudson, startade morgonen med att kräkas. Men jag hade alla ingredienser hemma och en söndagskaka är aldrig fel, eller hur?
 
Du behöver
100 g smör
2 ägg 
3 dl strösocker
2½ dl vetemjöl
4 msk kakao
1 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
2 dubbeldajm
1 dl pekannötter
 
Gör så här
Sätt ugnen på 200 C
 
Smöra och bröa en form (24 cm).
 
Smält smöret. Vispa ägg och socker. Häll i smöret. Blanda mjöl, kakao, bakpulver och vaniljsocker. Hacka eller bryt dajmen i rätt stora bitar och blanda ner i mjölblandningen. Tillsätt även pekannötterna som de är. Blanda ihop allt. och häll smeten i formen.
 
Grädda mitt i ugnen cirka 20 minuter. Låt den svalna av.

Kommentarer
Postat av: Karin

Men jisses så gott det ser ut! Jag ska baka whoopies idag! Wish me luck :-)

2012-10-31 @ 12:10:13
URL: http://ensmakavkarin.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin